بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 5, 2024
16:47 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162190

دستگاه POS فروشندگان در صورت بسته شدن کارپوشه مالیاتی، قطع می‌شود

منبع: Peivast

روشندگانی که نسبت به سال گذشته رکورد فروش بیشتر ۱۰۰ میلیون تومانی را ثبت کرده‌اند در صورتی که برای افزایش حد فروش خود در کارپوشه مالیاتی اقدام نکنند، بانک‌ها دستگاه پوز آنها را قطع خواهند کرد.

اشکان هراتی معاون پژوهشی سازمان مالیات درباره غیرفعال شدن کارپوشه مالیاتی فروشندگان گفت: فروشنده‌ای که در زمستان ۱۴۰۱، ۱۰۰ میلیون فروش داشته و مالیات فروش خود را به سازمان مالیاتی پرداخت کرده‌ در صورتی که در زمستان ۱۴۰۲ از حد فروش ۱۰۰ میلیون گذشته باشد، باید نسبت به افزایش حد فروش خود با مراجعه به سازمان مالیاتی اقدام کند.

هراتی درباره اعتباری که مشتری از طریق خرید خود می‌تواند کسب کند گفت: در صورتی که فروشنده بیشتر از ۱۰۰ میلیون فروش داشته باشد، می‌تواند صورت‌حسابی صادر کند و مشتری از اعتبار مالیات بر ارزش افزوده که پرداخت کرده برخوردار شود اما اگر فروش آن فروشنده بیشتر از ۱۰۰ میلیون شد، کارپوشه فروشنده غیرفعال می‌شود. فروشنده باید به اداره سازمان مالیاتی مراجعه کند و از طریق کارپوشه خود درخواست افزایش حد مجاز فروش را اعلام کند. در مقطع کنونی درخواست افزایش حد مجاز فروش در اداره امور مالیاتی انجام می‌شود.

قطع دستگاه پوز در صورت بسته شدن کارپوشه
حد مجاز مودیانی که جدید التاسیس هستند پنج برابر معافیت ماده ۱۰۱ قانون مالیات مستقیم است و حد فروش آنها پایین‌تر از مودیانی که سابقه مالیاتی دارند. تا زمانی که تا افراد حد مشخصی فروش دارند هیچ اتفاقی نمی‌افتد و تنها پرداخت مالیات بدهی‌شان را انجام می‌دهند یا ترتیب پرداخت انجام می‌دهند. به تعبیری دیگر می‌توانند ضمانت‌نامه گرو بگذارند و حد مجاز فروش خود را افزایش بدهند. اگر حد مجاز فردی پر شده باشد در کارپوشه آنها عنوان می‌شود که باید به افزایش حد مجاز فروش خود اقدام کنند در غیر این صورت بانک مرکزی نسبت به غیرفعال کردن دستگاه پوز آنها اقدام می‌کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.