باندپهن

فیبرنوری

March 5, 2024
17:10 سه شنبه، 15ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162201

اجرای طرح توسعه فیبرنوری منازل و کسب وکارهای 30 شهر استان آذربایجان غربی به ایرانسل ابلاغ شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: در راستای شتاب بخشی به توسعه دسترسی پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری، در 30 شهر استان آذربایجان غربی اجرای پروژه فیبرنوری به شرکت ایرانسل ابلاغ شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی ضمن اشاره به اهمیت راهبردی اجرای ابر پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب وکارها گفت: در راستای شتاب بخشی به توسعه دسترسی فیبر نوری، اجرای پروژه در 30 شهر استان به شرکت ایرانسل ابلاغ شد.

وی افزود: با پیگیری های به عمل آمده و بمنطور استفاده از ظرفیت اپراتورها و بر اساس ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، توسعه ارتباطات ثابت فیبر نوری که قبلا در تمامی شهرهای استان به شرکت صبانت ابلاغ شده بود در 30 شهر استان به شرکت ایرانسل ابلاغ شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی تصریح کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها از پروژه های بزرگی است که توسط وزارت ارتباطات در کشور در حال اجراست و تکمیل آن نیازمند همکاری همه دستگاه ها است.

جلیلی نژاد با اشاره به اینکه برای آگاهی از وضعیت پیشرفت پروژه، سامانه iranfttx.ir راه اندازی شده است، خاطرنشان کرد: شهروندان می توانند از این طریق از مناطق تحت پوشش جهت ارائه دسترسی فیبر نوری آگاه شوند.

مدیر کل ارتباطات استان آذربایجان غربی با بیان اینکه برنامه وزارت ارتباطات شتاب دهی به توسعه و تکمیل پروژه هاست، اظهار کرد: منتفعان پروژه فیبرنوری، شهروندان و کسب و کارها هستند و بنابراین انتظار داریم شهرداری ها و نهادهایی که فیبر مستقل دارند به این پروژه کمک کنند و با اشتراک امکانات خود مطابق با تعرفه ها، زمینه تسریع در اجرای این پروژه را برای اپراتورهای مجری فراهم کنند.

وی افزود: با اجرای شبکه فیبرنوری حداقل سرعت مشترکان اینترنت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر آن نیز بر اساس درخواست متقاضی به یک گیگا بیت بر ثانیه خواهد رسید.

جلیلی نژاد تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی های به عمل آمده در تلاشیم تا پایان سال 1404، ۸۰درصد از خانوارهای استان آذربایجان غربی تحت پوشش دسترسی پرسرعت قرار بگیرند و برای حداقل ۱۰ درصد کاربران امکان استفاده از خدمت دسترسی از طریق فیبر نوری با قابلیت حداقل سرعت یک گیگابیت ‌بر ثانیه ایجاد شود.

براساس این گزارش شرکت صبانت دارای ابلاغ اجرای پروژه فیبر نوری در 18 شهر استان بوده و تا کنون 253838 متر حفاری داشته و شرکت ایرانسل نیز دارای ابلاغ اجرای پروژه در 30 شهر استان با 45499 متر حفاری است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.