اپلیکیشن

تلفن همراه

March 6, 2024
10:51 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162230

گوگل موتور جست‌و‌جوی خود و امکانات مرورگر کروم را تغییر می‌دهد

منبع: Zoomit

هم‌زمان‌ با اجرایی‌شدن قانون بازارهای دیجیتال اروپا، گوگل موتور جست‌و‌جوی خود و امکانات مرورگر کروم را تغییر می‌دهد.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه‌ی اروپا (DMA) این هفته اجرا می‌شود و گوگل قرار است نحوه‌ی عملکرد موتور جست‌وجوی خود را تا حدی تغییر دهد.

غول آمریکایی در اطلاعیه‌ای گفت که اجرای تغییرات متعدد را برای پایبندی به مقررات جدید قبول کرده‌ است. این تغییرات به قیمت حذف برخی از ویژگی‌های مفید از نتایج جست‌وجو مانند Google Flights می‌شود.

به‌دلیل قوانین اروپا، کاربران اندروید ازاین‌پس می‌توانند موتور جست‌وجو یا مرورگر پیش‌فرض را با گزینه دلخواه خود به روش ساده‌تری عوض کنند. گوگل ساده‌سازی فرایند را ازطریق ایجاد صفحه‌ای جدید انجام می‌دهد. این ویژگی در کروم برای کاربران دسکتاپ و گوشی آیفون نیز دردسترس خواهد بود.

کاربران می‌توانند از اشتراک‌گذاری داده‌های خود در بین محصولات و سرویس‌های مختلف گوگل جلوگیری کنند. از‌این‌پس این موضوع با پنجره‌ی رضایت کاربر که به تأیید صریح نیاز دارد، اطلاع داده می‌شود.

اتحادیه‌ی اروپا آلفابت، شرکت مادر گوگل را به‌عنوان شرکت «دربان» شناخته است. این اصطلاح را مقام‌های اروپایی برای توصیف شرکت‌هایی استفاده می‌کنند که تأثیر زیادی بر بازار می‌گذارند و به‌دلیل قدرتمندبودنشان ظرفیت‌های انحصارگرایی دارند.

مایکروسافت، بایت‌دنس (مالک تیک‌تاک)، آمازون، اپل و متا (فیسبوک سابق) نیز به‌عنوان دربان معرفی شده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.