رسانه‌های اجتماعی

March 6, 2024
14:30 چهارشنبه، 16ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162264

علت قطعی فیس‌بوک و اینستاگرام مشخص شد

منبع: ایسنا

شرکت متا علت اختلال ۲ ساعته فیس‌بوک و اینستاگرام در روز سه شنبه را یک مسئله فنی اعلام کرد که اکنون حل شده است.

این اختلال از ساعت ۱۰ صبح سه شنبه به وقت کرانه شرقی آمریکا آغاز شد و بسیاری از کاربران در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند از حساب فیس‌بوک و اینستاگرام خود خارج شده اند و قادر به ورود به آن نیستند.

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در واکنش به این اختلال، اعلام کرد این شورا، اوضاع را زیر نظر دارد و در مقطع فعلی، از هیچ گونه فعالیت سایبری مخربی مطلع نیست.

وب سایت رصد قطعی داون دتکتور اعلام کرد در اوج این اختلال، بیش از ۵۰۰ هزار گزارش اختلال برای فیس‌بوک و حدود ۹۲ هزار گزارش برای اینستاگرام ثبت شد.

اندی استون، سخنگوی شرکت متا در پستی در ایکس بدون توضیح درباره این مسئله، گفت: ما مشکل را برای همه حل کردیم. شرکت متا که با سقوط ۱.۲ درصدی ارزش سهام خود در معاملات سه شنبه بعدازظهر روبرو شد، جزئیات بیشتری درباره مشکل فنی ارائه نکرد.

این شرکت حدود ۳.۱۹ میلیارد کاربر فعال روزانه در میان خانواده اپلیکیشن‌های خود دارد که شامل واتس‌اپ و تردز هم می‌شود. ظاهرا رابط کاربری برنامه نویسی اپلیکیشن برای واتس‌اپ تجاری هم با مشکلاتی روبرو شده بود. با این حال اطلاعات وب سایت داون دتکتور از منابع مختلف شامل گزارش‌های کاربران، نشان داد اختلال واتس‌اپ و تردز، بسیار کمتر بود.

چندین کارمند متا در اپلیکیشن پیام‌رسانی ناشناس «بلایند»، اعلام کردند قادر نیستند وارد سیستم‌های کاری داخلی خود شوند که باعث شده این طور تصور کنند که شاید اخراج شده اند. بعضی از ابزارهای حرفه‌ای متا مانند اَد منیجر، متا ادمین سنتر و فروشگاه فیس‌بوک و اینستاگرام هم دچار اختلال شدند.

بر اساس گزارش رویترز، این اختلال به یکی از ترندهای ایکس یا همان توییتر سابق تبدیل شد که خود پس از خریداری شدن توسط ایلان ماسک، بارها با اختلال روبرو شده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.