5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

خبر اول

مخابرات فضایی

March 17, 2024
11:44 یکشنبه، 27ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162402

وی‌ست و دوئیچه تلکام اتصال در هواپیما را در دریای مدیترانه افزایش می‌دهند

ICTna.ir – دویچه تلکام و شرکت ماهواره‌ای Viasat ایستگاه‌های زمینی بیشتری را با همکاری یکدیگر ایجاد کرده‌اند تا برای مسافرانی که به قبرس و از قبرس پرواز می‌کنند، خدمات اینترنت در حین پرواز ارائه دهند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، سه ایستگاه زمینی جدید در حال حاضر در منطقه فعال هستند و شبکه هوانوردی اروپایی وی ست موسوم به EAN را در بخش شرقی دریای مدیترانه تقویت می کنند. در حال حاضر 300 سایت آنتن شبکه زمینی در سراسر اروپا راه اندازی شده اند که از خدمات اتصال ماهواره ای برای اینترنت در هواپیما پشتیبانی می کنند.

ظرفیت افزایش یافته به ویژه برای مسافرانی که با شرکت هواپیمایی یونانی AEGEAN به و از قبرس پرواز می کنند مفید خواهد بود که خدمات اتصال در پرواز خود را با پشتیبانی از EAN در سال 2022 راه اندازی کرد.

EAN در این نسخه به عنوان «نمونه ای منحصر به فرد از رهبری فنی و نظارتی اروپا» توصیف شده است که به مسافران اکثر پروازهای درون اروپا امکان دسترسی به اینترنت درون پروازی را می دهد. این ترکیبی از پوشش ماهواره ای باند S ویست و اجزای زمینی است که توسط دوئیچه تلکام اداره می شود.

شمیم هاشمی، معاون استراتژی هوانوردی ویست در این خصوص گفت: EAN به ارائه یک راه‌حل عالی اتصال در حین پرواز برای ناوگان خاص فعال در اروپا ادامه می‌دهد و ما مفتخریم که ظرفیت ماهواره‌ای را برای مسافرانی که به و از قبرس سفر می‌کنند با AEGEAN افزایش می‌دهیم. ما کاملاً تحت تأثیر تعهد AEGEAN به افزایش تجربه مسافرتی خود در هر صورت ممکن قرار گرفته‌ایم. ما می دانیم که اتصال پهن باند قابل اعتماد و پرسرعت در ارتفاع 30هزار فوتی بسیار مهم است و اکنون مسافرانی که در هر مسیر داخلی ارائه شده توسط AEGEAN سفر می کنند می توانند از آن بهره مند شوند.

رولف نفزیگر، معاون ارشد کریر جهانی دویچه تلکام هم در این خصوص افزود: با ویست، شبکه هوانوردی اروپا را با چشم‌اندازی راه‌اندازی کردیم که اتصال مسافری برجسته را به صنعت هوانوردی اروپا بیاوریم. این شگفت‌انگیز است که می‌بینیم از نظر مشتریان و استفاده از مسافران، از قدرتی به قوت‌تر می‌رود. یکی از مزیت های کلیدی EAN برای مشتریان خطوط هوایی این است که آینده نگر است زیرا می توانیم شبکه زمینی خود را در هر زمان بر اساس نیازهای واقعی تطبیق داده و گسترش دهیم. ما این را چند سال پیش با گسترش دریای شمال ثابت کردیم، و یک بار دیگر، زمانی که آخرین مشتری EAN AEGEAN چنین نیازی داشت، که توانستیم همراه با ویست و شرکت تابعه دوئیچه تلکام در یونان، یعنی Cosmote، آن را برآورده کنیم.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.