بازی

فناوری اطلاعات

March 9, 2024
14:43 شنبه، 19ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162404

اپل تسلیم قدرت اروپا شد؛ بازیابی حساب اپیک گیمز پس از دو روز پرحاشیه

منبع: Zoomit

با فشار اتحادیه‌ی اروپا، اپل پذیرفت که حساب توسعه‌دهنده‌ی اپیک گیمز را بار دیگر فعال کند.

پس از کش و قوس فراوان، سرانجام اپیک گیمز می‌تواند فروشگاه آنلاینی را که برای اپ استور گوشی آیفون طراحی کرده است در دسترس قرار دهد. این ناشر بزرگ صنعت بازی که یکی از منتقدان اصلی سیاست‌های اپل محسوب می‌شود، می‌گوید که حساب توسعه‌دهنده‌اش در پی ورود کمیسیون اروپا به پرونده، به‌زودی بازیابی می‌شود.

بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی اپیک گیمز، اپل به کمیسیون اروپا تعهد داده است که حساب توسعه‌دهنده‌ی این شرکت را از حالت تعلیق خارج کند. با این اتفاق، اپیک فروشگاه آنلاین Epic Games Store را وارد اکوسیستم اپل می‌کند و فورتنایت را در اروپا به آیفون برمی‌گرداند.

اپل رسما بیانیه‌ی اپیک گیمز را تأیید کرده است. این شرکت می‌گوید: «پس از مذاکراتی با اپیک، آن‌ها تعهد دادند که به قوانین پای‌بند بمانند، ازجمله سیاست‌های ما [با محوریت DMA]. در نتیجه، به حساب سوئدی اپیک مجوز داده شده است که توافق‌نامه‌ی توسعه‌دهنده را مجددا امضا کند و وارد برنامه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اپل شود.»

تیری برتون، از اعضای ارشد کمیسیون اروپا، می‌گوید ورود این نهاد اجرایی به پرونده‌ی اپل و اپیک گیمز باعث شده است شرکت تولیدکننده‌ی مک بوک از تصمیم اولیه‌اش صرف نظر کند و حساب اپیک را بازگرداند.

چهارشنبه‌ی این هفته اپیک گیمز در بیانیه‌ای غیرمنتظره گفت که حسابش بار دیگر توسط اپل بسته شده است. در آن زمان گفته شد که اپل به انتقادات تیم سوئینی (مدیرعامل اپیک گیمز) استناد کرده و گفته است که نمی‌تواند به اپیک گیمز برای تبعیت از قوانین اعتماد کند. اتحادیه‌ی اروپا خیلی زود اعلام کرد که تصمیم اپل را مورد بررسی قرار خواهد داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.