باندپهن

مخابرات فضایی

March 9, 2024
16:39 شنبه، 19ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162426

اینترنت ماهواره‌ای اسپیس‌ایکس با موفقیت روی گوشی‌های سامسونگ، پیکسل و آیفون آزمایش شد

منبع: Digiato

اسپیس‌ایکس از چند وقت پیش، آزمایش سرویس اینترنت ماهواره‌ای Direct to Cell برای گوشی‌های هوشمند معمولی را آغاز کرده است. حالا براساس نامه‌ای که این شرکت برای کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) ارسال کرده، سرویس Direct to Cell عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته است.

طبق این نامه، اسپیس‌ایکس برای آزمایش سرویس خود از چندین گوشی از برندهای مختلف مانند گوگل، سامسونگ و اپل استفاده کرده و البته برای پشتیبانی از این سرویس، گوشی‌ها از نظر فنی دستخوش تغییر نشده‌اند.

اسپیس‌ایکس برای آزمایش سرویس خود از طیف PCS G Block اپراتور T-Mobile استفاده کرده و توانسته است از طریق پیامک، ایکس و واتس‌اپ پیام متنی ارسال و دریافت کند.

به‌نظر می‌رسد که موقعیت کاربر تأثیری روی عملکرد این سرویس اسپیس‌ایکس نداشته است. این شرکت مدعی شده که سرویس Direct to Cell در مناطق شهری و روستایی، محیط باز و داخلی و هوای آزاد و زیر درخت عملکرد مناسبی از خودش نشان داده است. آزمایش‌ها در مناطق مختلف آمریکا مانند واشنگتن، کالیفرنیا و کانزاس سیتی انجام شده. اسپیس‌ایکس همچنین مدعی شده است که آزمایش‌ها تداخلی با باندهای فرکانسی مجاور ایجاد نکرده‌اند.

اسپیس‌ایکس برای ارائه سرویس Direct to Cell با اپراتور T-Mobile همکاری می‌کند و این سرویس را در اختیار مشتریان آن قرار می‌دهد. زمانی که این سرویس راه‌اندازی شود، ابتدا کاربران در ایالات‌متحده به آن دسترسی پیدا خواهند کرد. البته انتظار می‌رود که اسپیس‌ایکس با همکاری اپراتورهای مختلف، این سرویس را در اختیار کاربران در کشورهای کانادا، استرالیا، نیوزیلند، سوئیس و ژاپن هم قرار دهد.

چند روز پیش «ایلان ماسک»، مدیرعامل اسپیس‌ایکس، با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس از دستیابی به سرعت دانلود ۱۷ مگابیت‌ بر ثانیه با یک گوشی معمولی سامسونگ خبر داد؛ بنابراین انتظار می‌رود که سرویس Direct to Cell‌ سرعت نسبتاً خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.