اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

هوش مصنوعی

March 9, 2024
16:52 شنبه، 19ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162444

گوگل می خواهد مقالات هرزنامه هوش مصنوعی را از نتایج جستجو حذف کند

گوگل در نهایت سعی دارد مقالات هرزنامه تولید شده توسط هوش مصنوعی کمتری را در نتایج جستجو نشان دهد.

جستجوی وب در چند سال گذشته بدتر شده است و اخیراً مقالات هرزنامه تولید شده توسط هوش مصنوعی به این مشکل کمک کرده اند. گوگل اکنون در تلاش است تا با بروزرسانی در جستجوی Google که با هدف کاهش نتایج «کیفیت پایین» این مشکل را برطرف کند.

توانایی گسترده ابزارهای مولد هوش مصنوعی به سایت‌ها این امکان را می‌دهد که صدها یا هزاران مقاله را در روز منتشر کنند و نتایج جستجوی وب را برای موضوعات محبوب پر کنند. اکنون بسیار رایج است که در نتایج جستجو با مقالاتی که (حداقل تا حدی) توسط هوش مصنوعی نوشته شده‌اند مواجه می‌شویم، که بسیاری از آنها دارای خطاهای واقعی و حداقل نظارت توسط نویسنده انسانی هستند.

گوگل قبلاً گفته بود که به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی در نتایج جستجو اجازه می دهد، اما همه مقالات با استانداردهای کیفیت یکسانی نگهداری می شوند و محتوای هرزنامه رد می شود. اگرچه جستجوی Google هنوز مملو از هرزنامه های تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

اکنون الگوریتم های جستجوی گوگل بروز شده اند تا نتایج با کیفیت پایین و غیراصلی کاهش یابد. این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: «امروزه، روش‌های تولید محتوای مقیاس‌پذیر پیچیده‌تر هستند و اینکه آیا محتوا صرفاً از طریق اتوماسیون ایجاد می‌شود، همیشه به این روشنی نیست.

برای رسیدگی بهتر به این تکنیک‌ها، ما خط‌ مشی خود را تقویت می‌کنیم تا روی این رفتار توهین‌آمیز تمرکز کنیم تولید محتوا در مقیاس برای افزایش رتبه جستجو چه اتوماسیون، چه انسان یا ترکیبی. این به ما این امکان را می‌دهد تا در مورد انواع بیشتری از محتوا، بدون ایجاد ارزش در مقیاس، مانند صفحاتی که وانمود می‌کنند به جستجوهای پرطرفدار پاسخ می‌دهند اما محتوای مفیدی ارائه نمی‌دهند، اقدام کنیم.»

باید دید در این تغییرات تاثیر کافی خواهد داشت. وب سایت های هرزنامه ممکن است به سادگی خروجی خود را کاهش دهند تا از شناسایی جلوگیری کنند، یا می توانند راه حل های دیگری را امتحان کنند. این همچنین مستقیماً به محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی با خطاهای واقعی یا فقط اطلاعات غیرمفید رسیدگی نمی‌کند که تشخیص خودکار آن‌ها سخت‌تر است و به نظر نمی‌رسد که Google اغلب به اندازه کافی دستی انجام نمی‌دهد. آزمایشات خود این شرکت کاهش 40 درصدی در محتوای کم کیفیت را گزارش می دهد.

گوگل همچنین در تلاش است تا در مورد «سوءاستفاده از اعتبار سایت» اقدام کند، جایی که سایت‌ها محتوای شخص ثالث را منتشر می‌کنند که بسیار متفاوت از محتوای معمولی آن‌ها است، بنابراین شخص ثالث می‌تواند از اعتبار و رتبه‌بندی موجود آن سایت در جستجوی وب بهره ببرد.

گوگل گفت: «به عنوان مثال، یک شخص ثالث ممکن است نظرات وام های روز پرداخت را در یک وب سایت آموزشی قابل اعتماد منتشر کند تا از مزایای رتبه بندی سایت برخوردار شود. چنین محتوایی با رتبه‌بندی بالا در جستجو می‌تواند بازدیدکنندگانی را که ممکن است انتظارات بسیار متفاوتی از محتوای یک وب‌سایت داشته باشند، گیج یا گمراه کند.» این شرکت همچنین در حال حاضر دامنه های منقضی شده و تغییر کاربری که محتوای با کیفیت پایین را ارسال می کنند به عنوان هرزنامه در نظر می گیرد.

تشخیص بهبود یافته هرزنامه به‌عنوان بخشی از بروزرسانی اصلی Google در مارس 2024 برای جستجو منتشر می‌شود. تغییر در سوء استفاده از شهرت سایت از 5 مه 2024 آغاز خواهد شد

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.