رگولاتوری

March 12, 2024
12:00 سه شنبه، 22ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162567

جلسه امروز شورای عالی فضای مجازی لغو شد

منبع: مهر

جلسه عصر امروز شورای عالی فضای مجازی به عنوان آخرین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۲ علیرغم اطلاع قبلی به اعضای شورا لغو شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین جلسه شورای عالی فضای مجازی که قرار بود عصر امروز و مطابق با جلسات پیشین ماهیانه برگزار شود، لغو شد.

پیش بینی می شود با توجه به تعطیلات پیش رو این جلسه به سال ۱۴۰۳ موکول شود.

بخشی از دستور کار این جلسه به ارائه گزارشی درباره میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات مربوط می شد که با توجه به لغو شدن و تعویق افتادن آن، به نظر می رسد مشخص کردن میزان درصد پیشرفت شبکه ملی اطلاعات و عملکرد وزارت ارتباطات در این زمینه به امسال نرسد.

این در حالی است که چندی پیش امیر خوراکیان، معاون حقوقی و امور مجلس مرکز ملی فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین ارزیابی این مرکز از میزان پیشرفت پروژه شبکه ملی اطلاعات گفته بود: ارزیابی میزان دقیق پیشرفت شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته و در لحظات آخر جمع بندی این ارزیابی هستیم و آخرین ارزیابی از میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به زودی اعلام می‌شود.

همچنین محمدامین آقامیری، دبیر شورای عالی و رییس مرکز ملی فضای مجازی نیز در هفته گذشته اعلام کرد: ارزیابی شبکه ملی اطلاعات به پایان رسیده و در جهت تحقق آن با مشارکت دستگاه‌های مختلف به جمع بندی نهایی رسیدیم.

رییس مرکز ملی فضای مجازی گفت: نقاط قوت و ضعف و نیز اولویت‌های هر یک از دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است تا در سال آینده روی آن موارد متمرکز شوند.

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات آخرین بار چند ماه پیش در برنامه ای با ارائه گزارش از روند توسعه شبکه ملی اطلاعات و اقدامات انجام شده در این حوزه میزان پیشرفت این پروژه را ۶۳ درصد اعلام کرده بود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.