خبر اول

خدمات ابری و مجازی‌سازی

فناوری اطلاعات

March 13, 2024
17:02 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162636

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران: مصوبه رگولاتوری درخصوص IDCها با مشارکت حداکثری بخش خصوصی به‌روز می‌شود

ICTna.ir – رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: به‌روزرسانی مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حوزه زیرساخت مبتنی بر نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، محمد خوانساری در رویداد بررسی آخرین وضعیت و اقدامات انجام شده زیست‌بوم مراکز داده و خدمات ابری افزود: این مصوبه با نگاه مشارکتی حداکثری با بخش خصوصی در سطح مختلف آماده خواهد شد.
قرار است مصوبه ۲۴۷ کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از حوزه زیرساخت مبتنی بر نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده به تمامی حوزه‌های خدمات مراکز داده ارتقا یابد.

او همچنین از رتبه‌بندی خدمات ابری شرکت‌های خصوصی و شناسنامه‌دار کردن قطب‌های داده در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: وی در سال جاری رتبه‌بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده خصوصی و شناسنامه‌دار شدن مراکز داده دولتی و خصوصی در دستور کار قرار گرفت و قرار است در سال ۱۴۰۳ رتبه‌بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده خصوصی و رتبه‌بندی زیرساخت فیزیکی مراکز داده دولتی دنبال شود.

خوانساری اظهار داشت: ارزیابی مراکز داده یا اعتبارسنجی خدمات آنها چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی به جهت اطمینان از کیفیت، امنیت و اطمینان از موضوعات پدافند غیرعامل و اینکه در زمان مناسب می‌توانند از داده‌های کاربران محافظت کنند، باید اعتبارسنجی صورت بگیرد و مجوزهای لازم را دریافت کنند.

او افزود: سازمان فناوری اطلاعات به عنوان بازوی وزارت ارتباطات در راستای مصوبات مرکز ملی فضای مجازی برای ساماندهی خدمات میزبانی ابری و در راستای انجام طرح کلان شبکه ملی اطلاعات این کار را برعهده داشته که با مشارکت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کل کشور ممیزها و مدرس‌هایی برای این کار تربیت کرده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.