تلفن همراه

فناوری

March 13, 2024
17:43 چهارشنبه، 23ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162656

اختراع جدید اپل برای کنترل خانه هوشمند از طریق کف دست

منبع: Zoomit

سند ثبت اختراع جدید اپل به راهکاری جالب برای کنترل شبکه‌ی خانه‌ی هوشمند با کف دست اشاره دارد.

ادار‌ه‌ی ثبت‌ اختراع و علائم تجاری ایالات‌ متحده (USPTO) پتنت دستگاهی دستی را برای اپل صادر کرده است. ظاهراً این شرکت می‌خواهد قابلیت‌های خانه‌ی هوشمند خود را وارد سطح جدیدی کند، زیرا گواهی ثبت اختراع جدیدش به کنترل دستگاه‌های مختلف خانه‌ی هوشمند با کف دست اشاره دارد.

پتنت جدید اپل دستگاهی دستی مجهزبه انواع عملکردها را توصیف می‌کند که برای تعامل با دستگاه‌های هوشمند خانگی طراحی شده‌ است و به‌طور بالقوه به‌عنوان وسیله‌ی جانبی برای برنامه‌های واقعیت افزوده (AR) یا واقعیت مجازی (VR) نیز عمل می‌کند.

ویژگی‌های کلیدی ذکرشده در پتنت شامل اتصال به شبکه‌های موبایلی و دستیار صوتی برای تعامل آسان‌تر با کاربر می‌شود. این دستگاه همچنین از صفحه‌نمایش جمع‌وجور حساس به لمس برای خروجی‌های بصری و ورودی‌های لمسی بهره خواهد برد.

از دیگر ویژگی‌های دستگاه کنترل خانه‌ی هوشمند اپل که در پتنت وجود دارد، می‌توان به میکروفون‌های یکپارچه برای دریافت دستورات صوتی و بلندگو برای خروجی صوتی اشاره کرد. این دستگاه همچنین قابلیت‌ ردیابی موقعیت مکانی را برای سایر دستگاه‌هایی که در خانه وجود دارند ارائه خواهد داد.

پتنت اپل برای کنترل لوازم هوشمند خانگی با کف دست
اپل احتمالاً ویژگی‌های زیادی برای کنترل دستگاه مدیریت خانه‌ی هوشمند خود درنظر گرفته است؛ به‌عنوان مثال می‌توان از این محصول به‌عنوان بلندگوی هوشمند با پشتیبانی از کنترل صوتی اشاره کرد.

کاربران می‌توانند برای مدیریت سایر دستگاه‌های هوشمند خانگی یا دسترسی به اطلاعات مختلف، از دستورات صوتی استفاده کنند. پتنت جدید اپل همچنین به قابلیت اجرای برنامه‌های مختلف هواشناسی، خدمات پخش موسیقی یا حتی پلتفرم‌های پرداخت اشاره می‌کند.

به‌نوشته‌ی PatentlyApple، دستگاه کنترل خانه‌ی هوشمند اپل می‌تواند به‌عنوان کنترل راه‌دور سرتاسری برای سایر لوازم هوشمند خانگی ازجمله بلندگوها و لامپ‌ها نیز استفاده شود. جالب اینکه طبق پتنت منتشرشده، امکان استفاده از دستگاه مذکور به‌عنوان ورودی برای هدست‌ واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده نیز وجود خواهد داشت.

باید دید پتنت اپل درصورت تبدیل‌شدن به محصول واقعی درنهایت با چه امکانات و قابلیت‌هایی عرضه خواهد شد و آیا می‌تواند به بخش مهمی از اکوسیستم خانه‌های هوشمند تبدیل شود یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.