رسانه‌های اجتماعی

March 16, 2024
11:10 شنبه، 26ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162708

وزیر خزانه‌داری سابق آمریکا به خرید تیک‌تاک فکر می‌کند

منبع: Zoomit

در میانه‌ی کشمکش‌های تیک‌تاک و دولت ایالات متحده، استیون منوچین به‌دنبال تشکیل گروهی برای خرید این شبکه‌ی اجتماعی است.

در بحبوحه‌ی تلاش‌های دولت ایالات متحده برای مسدود کردن سراسری شبکه‌ی اجتماعی محبوب تیک‌تاک به دلایل امنیت ملی، استیون منوچین، وزیر پیشین خزانه‌داری، سعی دارد تا با گردآوری یک گروه سرمایه‌گذاری، این شرکت را خریداری کند.

به‌گزارش لس‌آنجلس تایمز منوچین در یک مصاحبه‌ی تلویزیونی گفت: «[تیک‌تاک] باید متعلق به کسب‌وکارهای آمریکایی باشد. امکان نداشت که چینی‌ها اجازه‌ی وجود شرکتی مانند این را در چین بدهند.»

منوچین که سابقه‌ی فعالیت به‌عنوان بانک‌دار و تهیه‌کننده‌ی هالیوود را نیز دارد، ادعا می‌کند که تاکنون با چندین طرف برای تصاحب این اپلیکیشن که حدود ۱۵۰ میلیون آمریکایی از آن استفاده می‌کنند، وارد گفت‌وگو شده است.

منوچین: «امکان نداشت که چینی‌ها اجازه‌ی وجود شرکتی مانند این را در چین بدهند»

او گفت: «[خریداران بالقوه‌ی تیک‌تاک] ترکیبی از سرمایه‌گذاران خواهند بود؛ بنابراین هیچ سرمایه‌گذار واحدی کنترل [تام] را در دست ندارد. مسئله تماماً درباره‌ی تکنولوژی است. این باید توسط کسب‌وکارهای آمریکایی اداره شود.»

پیشنهاد خرید بالقوه‌ی تیک‌تاک درحالی مطرح می‌شود که مجلس نمایندگان ایالات متحده روز چهارشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که طبق آن، در صورتی که بایت‌دانس سهام خود را به طور کامل واگذار نکند، ممنوعیت کامل اپلیکیشن را به‌دنبال خواهد داشت.

دلیل تلاش برای جدا کردن تیک‌تاک از شرکت مادرش یا مسدودی آن را باید در نگرانی‌ها درمورد اقدامات این شبکه‌ی اجتماعی درباره‌ی مسائل حریم خصوصی و دسترسی بالقوه‌ی پکن به اطلاعات میلیون‌ها کاربر آمریکایی جست‌وجو کرد.

جو بایدن متعهد شده است که لایحه‌ی مجلس نمایندگان را در صورت رسیدن به میزش امضا کند، اما سرنوشت آن در سنا مشخص نیست؛ به‌ویژه پس از مخالفت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین.

ترامپ که در دوران ریاست جمهوری خود سعی کرده بود تیک‌تاک را مسدود کند، محبوبیت این برنامه در بین قشر جوان را دلیل مخالفت فعلی خود اعلام کرد. او گفت: «صادقانه بگویم، افراد زیادی در تیک‌تاک هستند که آن را دوست دارند. بچه‌های جوان زیادی در تیک‌تاک هستند که بدون آن دیوانه می‌شوند.»

در آخر، باید اشاره کرد که حتی اگر سنا قانونی را برای مسدودی تیک‌تاک تصویب کند، بایت‌دنس ممکن است آن را در دادگاه به دلایل آزادی بیان به چالش بکشد. به‌عنوان نمونه، سال گذشته یک قاضی فدرال تلاش ایالت مونتانا برای ممنوع کردن این برنامه را بی‌نتیجه گذاشت و استدال کرد که ممنوعیتی این‌چنینی، کاربران تیک‌تاک را از «ارتباط با ابزارهای بیان ترجیحی‌شان محروم می‌کند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.