بازی

فناوری اطلاعات

March 16, 2024
11:12 شنبه، 26ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162709

پلی استیشن 5 پرو احتمالا با سه برابر سرعت بالاتر در تعطیلات 2024 از راه می‌رسد

منبع: Digiato

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعات درباره پلی استیشن 5 پرو هستیم. حالا گزارشی جدید مدعی شده است که این کنسول در مقایسه با نسخه کنونی، تا سه برابر سریع‌تر خواهد بود.

کانال یوتوب Moore’s Law is Dead با انتشار ویدیویی مدعی دستیابی به اسناد فنی PS5 Pro شده است. این کنسول با اسم رمز Trinity درحال توسعه است و خبرنگار Insider Gaming در گزارشی اعلام کرده که اطلاعات افشاشده صحت دارند. همچنین به‌نظر می‌رسد این کنسول در فصل تعطیلات 2024 از راه برسد.

قدرت بالای پلی استیشن 5 پرو
براساس اسکرین‌شات‌های مربوط به اسناد فنی پلی استیشن 5 پرو، این کنسول قدرتی برابر 67 ترافلاپس در محاسبات ممیز شناور 16 بیتی خواهد داشت که معادل 33.5 ترافلاپس در محاسبات دقت تکی است. براساس گزارش‌ها، قدرت PS5 پرو در رندرگیری نسبت به پلی استیشن 5 تا 45 درصد بالاتر خواهد بود. نسل کنونی پلی استیشن 5 قدرتی برابر 10.28 ترافلاپس دارد، بنابراین با افزایش سه‌ برابری عملکرد GPU نسخه پرو آن روبه‌رو هستیم. همچنین احتمالاً کنسول جدید سونی درزمینه رهگیری پرتو 3 تا 4 برابر عملکرد بهتری از خودش نشان می‌دهد.

براساس اسناد افشاشده، سونی درحال توسعه فناوری PlayStation Spectral Super Resolution یا به اختصار PSSR است. این فناوری از یادگیری ماشینی پلی استیشن برای آپ‌اسکیل کردن استفاده می‌کند و عملکردی مشابه DLSS انویدیا یا FSR شرکت AMD دارد. این احتمال وجود دارد که در آینده فناوری PSSR‌ بتواند بازی‌ها را تا رزولوشن 8K آپ‌اسکیل کند و همچنین عملکرد رهگیری پرتو را بهبود دهد.

به نظر می‌رسد کیت توسعه‌دهنده پلی استیشن ۵ پرو از سپتامبر 2023 در اختیار استودیوهای بازی‌سازی مطرح قرار دارد. با توجه به اینکه گفته می‌شود اواخر 2024 این کنسول از راه می‌رسد، قراردادن کیت توسعه‌دهنده آن در اختیار استودیوهای بازی‌سازی منطقی به نظر می‌رسد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.