باندپهن

فیبرنوری

March 16, 2024
11:26 شنبه، 26ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162717

آغاز بهره‌برداری از پروژه فیبر نوری مبین‌نت در شهرستان نیر

با حضور علی بحرینی، رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات؛ علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت؛ شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل؛ حسینی، فرماندار شهرستان نیر؛ فرجی، شهردار نیر پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، با حضور علی بحرینی، رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات؛ علیرضا صیدی، مدیرعامل شرکت ارتباطات مبین نت؛ شهریار سرداری، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل؛ حجت الاسلام آیت نعمتی، امام جمعه شهرستان نیر؛ حسینی، فرماندار شهرستان نیر؛ فرجی، شهردار نیر پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها، به طور نمادین با برقراری ارتباط اینترنتی در بستر فیبرنوری در منزل شهید بهروز شمشیری و دبیرستان دخترانه سمیه به بهره برداری رسید.

رئیس مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه این آیین گفت: پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها (FTTx) در شهرستان نیر برای نخستین بار در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید و سرویس‌دهی آن برای شهروندان این شهرستان آغاز شد.

بحرینی با اشاره به خانواده شهید شمشیری به عنوان نخستین کاربر فیبر نوری شهرستان نیر اظهار کرد: دومین موردی که امروز نیز در قالب آیینی رسمی افتتاح شد، مربوط به دبیرستان دخترانه سمیه بود که امید می‌رود پروژه برای مردم منطقه برکت داشته باشد و همه قشرها از مزیت‌های این سرویس بهره‌مند شوند.

وی افزود: سرویس اینترنت جدید بر بستر فیبرنوری می تواند در هر ثانیه حدود یک گیگ داده را دریافت و بارگذاری کند که گام مهم دیگری در راستای توسعه کسب و کارهای دیجیتال و تبدیل اردبیل به استانی هوشمند است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل نیز اظهار کرد: پروژه بزرگ فیبر نوری که پیش‌تر توسط شرکت ارتباطات مبین نت در شهرستان نیر آغاز شده بود، امروز در سایه دولت مردمی با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد تا با ارایه سرعت ۹۳۵ مگابیت بر ثانیه مورد استفاده مردم قرار بگیرد.

شهریار سرداری اضافه کرد: همه کارهای مرتبط با این پروژه زیرساختی در شهرستان نیر تمام شده است و از این پس کاربران علاقه‌مند در صورت تمایل می‌توانند به سرویس‌های اینترنت پرسرعت در بستر فیبر نوری شرکت مبین نت دسترسی داشته باشند.

علیرضا صیدی، مدیرعامل مبین‌نت (شرکت مجری) با قدردانی از مسئولان فعال شهرستان نیر، گفت: برای اجرای پروژه فیبر نوری نیر ۳۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است و با بهره‌برداری از آن 1700 خانوار زیر پوشش قرار گرفتند.

وی افزود: سرعت انتقال اطلاعات در فیبرنوری صد برابر سیم‌ها یا کابل‌های مسی بوده و توسعه اقتصاد دیجیتال، هوشمندسازی شهرها، تلفن‌های همراه، امنیت شهری و پایه‌گذاری فناوری‌های نوین با اتصال همه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری به فیبرنوری از جمله مزیت‌های اجرای این پروژه عنوان می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.