تلفن همراه

گوشی

March 16, 2024
11:41 شنبه، 26ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162733

آیفون تاشو در سال 2026 و آیفون با فیس‌آیدی زیر نمایشگر در 2027 معرفی می‌شود

منبع: Digiato

شایعات گذشته حاکی از آن بودند که اپل آیفون تاشو را در سال 2026 عرضه خواهد کرد. حالا یک گزارش از کره جنوبی هم این تاریخ را تأیید می‌کند. اپل ظاهراً درحال کار روی دو نمونه اولیه آیفون تاشو است که شاید در سال 2026 معرفی شود.

براساس گزارش رسانه کره‌ای The Elec، «کانگ مین سو»، محقق ارشد بازار در شرکت Omdia به مخاطبان «کنفرانس صفحه نمایش کره 2024» گفته است که اپل دیرتر از آنچه انتظار می‌رفت، گوشی‌های تاشو و فیس آیدی زیر پنل را اجرایی خواهد کرد. به‌گفته این محقق، خانواده آیفون 18 شامل یک گوشی تاشو خواهد بود؛ از سویی او احتمال می‌دهد مدل‌های پرو آیفون 19 بدون داینامیک آیلند، و با پنل جلویی تمام صفحه عرضه خواهند شد.

تأخیر در عرضه آیفون تاشو و فیس آیدی زیر نمایشگر
قبلاً گزارش شده بود که آیفون 16 پرو سنسور Face ID زیر پنل خواهد داشت و احتمالاً اپل نیاز به ناچ یا داینامیک آیلند را پایان می‌دهد، اما اکنون به‌نظر می‌رسد این ویژگی در سال 2027 با آیفون 19 معرفی می‌شود.

از سویی، گوشی تاشوی اپل نسبت به گوشی‌های رقبا تفاوت‌هایی خواهد داشت. احتمال دارد که آیفون تاشو دارای نمایشگر 7 یا 8 اینچی باشد؛ به‌عبارتی، این دستگاه شبیه به یک آیپد مینی خواهد بود. نمایشگر این گوشی که OLED خواهد بود، احتمالاً به صورت افقی باز خواهد شد و کاربران می‌توانند از آن به عنوان یک آیپد نیز استفاده کنند.

کانگ مین سو همچنین پیش‌بینی می‌کند سال آینده میلادی، نمایشگر آیفون SE4 از نوع سیلیکون پلی‌کریستالی دمای پایین (LTPS) خواهد بود؛ اما احتمال دارد نمایشگر سری آیفون 17 از نوع LTPO TFT باشد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.