هوش مصنوعی

March 16, 2024
11:45 شنبه، 26ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162740

فایل‌های ذخیره‌شده در ویندوز از هوش مصنوعی در امان نیستند

منبع: Zoomit

دستیار هوش مصنوعی ویندوز قادر خواهد بود که به فایل‌های کاربران وارد شود و آن‌ها را اسکن کند.

به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد ویژگی‌های بیشتری مانند اسکن و تحلیل فایل‌ها را به کوپایلت اضافه کند. چنانچه این اتفاق رخ دهد، ممکن است نگرانی‌هایی در مورد حفظ امنیت اطلاعات کاربران از ابزارهای هوش مصنوعی ویندوز به‌وجود بیاید.

دستیار هوشمند کوپایلت اکنون قادر است فایل‌های متنی را مطالعه و آن‌ها را خلاصه کند. به‌عنوان مثال می‌توانید چند فایل حجیم را پیرامون موضوعی خاص بارگذاری کنید و سؤالاتی درباره‌ی آن از کوپایلت بپرسید؛ این ابزار تلاش خود را برای پاسخ به سؤال شما خواهد کرد و حتی خلاصه‌ای از محتوای اسناد را ارائه خواهد داد.

گفته‌ می‌شود ویژگی مورد بحث تنها زمانی کار می‌کند که فایلی را به‌صورت دستی در کوپایلت بارگذاری کنید. با این حال، افرادی که به حریم خصوصی توجه دارند ممکن است از این ویژگی خوششان نیاید.

یکی از برنامه‌‌های آینده‌‌ برای سرویس اشتراکی کوپایلت پرو، دسترسی به وان‌درایو است. با این قابلیت، می‌توانید از کوپایلت سؤالی مرتبط با محتویات فایل‌های موجود در وان‌درایو خود بپرسید؛ این ابزار در فایل‌های شما جست‌وجو می‌کند و به‌دنبال پاسخ شما می‌گردد.

مایکروسافت می‌خواهد ویژگی جدیدی موسوم‌ به کاوشگر هوش مصنوعی (AI Explorer) را به ویندوز ۱۱ وارد کند. ایده‌ی پشت این ویژگی، دسترسی کوپایلت به فایل‌ها، گفت‌وگوهای کاربر در شبکه‌های اجتماعی، تاریخ باز کردن فایل‌ها و موارد دیگر است.

هنوز مشخص نیست کاوشگر هوشمند خالق ویندوز چگونه برای کاربران فعال خواهد شد. شاید به کاربر اجازه دهد کوپایلت را از خواندن فایل‌ها و تاریخچه‌ی پیام‌ها منصرف کند، یا جزئی از طرح پولی قرار گیرد تا افراد مجبور شوند برای دسترسی به آن اشتراک تهیه کنند.

ممکن است برخی افراد نسبت‌ به حریم خصوصی خود حساس‌تر باشند و تمایل به غیرفعال‌ کردن این ویژگی‌ها از کوپایلت نشان بدهند، زیرا مشخص نیست که با اسکن‌ شدن فایل‌ها و مکالمات، چه اتفاقی در پس پرده خواهد افتاد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.