رگولاتوری

March 18, 2024
14:02 دوشنبه، 28ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162811

مراسم معارفه اعضای جدید هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد

با حضور معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مشاور وزیر ارتباطات، اعضای هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت ارتباطات زیرساخت، مجیدحقی و محمدحسین کاشی پزها به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره معارفه شدند.

به گزارش روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، مجیدحقی و محمدحسین کاشی پزها صبح امروز شنبه ۲۶ اسفندماه، با حضور محمدجعفرپور معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، مصطفی اشرف مشاور وزیر ارتباطات، مجید خباز عضو هیئت مدیره، ایرج روحی عضو هیئت مدیره و مدیران ارشد شرکت ارتباطات زیرساخت به عنوان اعضای جدید هیئت مدیره معارفه شدند.
در این نشست اشرف مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تخصص، تحصیلات و سابقه این دو عضو جدید هیئت مدیره در حوزهICT اشاره کرد و گفت: امیدواریم با تکمیل ترکیب هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت، وظایف و مسئولیتها به جدیت دنبال شود.
وی پیشبرد اهداف شبکه ملی اطلاعات درسال1403 را ضروری برشمرد و افزود: یکی از محورهای اصلی در حکم اعضای جدید ازسوی وزیر ارتباطات، تاکید بر حفظ کیفیت و پایداری شبکه است.
اشرف در بخش پایانی سخنان خود به نیروی انسانی به عنوان مهمترین دارایی شرکت اشاره کرد و ادامه داد: آموزش، توانمندسازی و ارتقای نیروی انسانی همواره مورد تاکید وزیر ارتباطات است.

در ادامه جعفرپورسال 1402 را سالی پربرکت در ارتقاء شبکه ملی اطلاعات و اجرای پروژه های ملی توصیف کرد و افزود: از ابتدای سال 1402 پروژه توسعه شبکه IP ملی را به 53 ترابیت برثانیه ارتقا دادیم. این پروژه در یک دوره زمان بندی فشرده از تحویل گیری، توزیع و نصب و راه اندازی با تلاش شبانه روزی همکاران، انجام شد.

وی به اجرای پروژه انتقال به عنوان یک افتخارملی اشاره کرد و گفت: بیشترین حجم پروژه سینا ، با تدبیر وزیر ارتباطات و تلاش همکاران در سال 1402 به ثمر رسید و می توانیم بگوییم اکنون جزو چند کشور تامین کننده تجهیزاتOTN هستیم که این شبکه به ظرفیت 20 ترابیت برثانیه به بارنشسته است.
معاون وزیر ارتباطات افزود: برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت40 ترابیت برثانیه در سال آینده با استفاده از محصولات بومی دردستورکار است.
جعفرپور اظهارکرد: وقتی محصول بومی دراین سطح تولید می شود، مطمئن باشید مهندسین شرکت زیرساخت هم به اندازه مهندسین شرکت تولید کننده محصول، در بلوغ محصول ایرانی نقش آفرینی داشته اند.
وی در رابطه با موضوع DDOS به اتفاقات مهم در این موضوع اشاره کرد و افزود: ظرفیت در این حوزه از 100گیگابیت به یک ترابیت برثانیه افزایش یافت، حجم حملات از شهریورگذشته تا آذر امسال به 20برابر افزایش پیداکرد. این حجم حملات در بهمن ماه، 4 برابرشد یعنی نسبت به شهریور سال گذشته 80 برابر افزایش یافت.این عدد توسط یک گروه هکری یا خرابکار ایجاد نشده بلکه این حملات را تروریسم دولتی برای منع دسترسی کاربران ایرانی به سرویس های ارتباطاتی، انجام داده است.
جعفرپور با بیان اینکه میانگین روزانه 400 حمله در کشور داشتیم ادامه داد: به لطف خدا و باتلاش همکاران ما در معاونت فنی، همه این حملات دفع شده و کوچکترین تاثیری در شبکه ارتباطی کشور نداشت.
رئیس هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت راه اندازیDNS بومی را گامی بسیارمهم در استقلال کشور ارزیابی کرد و افزود: یکی از رویدادهای مهم سال 1402، تکمیل صد درصدی شبکه DNS درکشور است. ما از معدود کشورهایی هستیم که کل این پروژه را به صورت داخلی انجام داده ایم. این راه اندازی باعث می شود استقلال شبکه ملی اطلاعات به حد اعلای خود برسد؛ در همین راستا یک شبکه پشتیبان نیز برای DNS بومی ایجادکرده ایم.
وی به فرسودگی تجهیزات و نوسازی شبکه پاور اشاره کرد و گفت: در زمینه تامین دیزل اقدامات بسیار فشرده ای به صورت شبانه روزی انجام شده و برای مراکز مهم، دیزل های جدید را جایگزین کرده ایم، دریک اقدام جهادی کل باتری های شهر تهران و استان ها درسال جاری، نوسازی شد.
وی به بهره برداری از پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها درسال آینده اشاره کرد و افزود: این موضوع برای شرکت ارتباطات زیرساخت دارای یک پیام است، اکنون 7 میلیون پوشش توسط سازمان تنظیم مقررات و اپراتورهای مخابراتی به بار رسیده است که متناسب با افزایش پوشش و بهره برداری از فیبر نوری منازل، شبکه انتقال و IP نیز باید افزایش ظرفیت داشته و پاسخگو باشد.

در ادامه مهندس خباز عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به تجربیات هر دو عضو جدید در زمینه ارتباط با اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات اشاره کرد و افزود: در بحث ارتقای شبکه ملی اطلاعات، حفظ و پایداری شبکه و تحقق اقتصاد دیجیتال، نیازمند همکاری و تعامل با اپراتورها هستیم.
دراین مراسم مدیران استانی به صورت ویدئو کنفرانس این جلسه را دنبال کردند و درپایان حکم اعضای جدید هیئت مدیره و مدیران جدید در شرکت ارتباطات زیرساخت توسط اشرف مشاور وزیر ارتباطات و جعفرپور معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت اهدا شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.