سیستم‌عامل

گوشی

March 18, 2024
14:26 دوشنبه، 28ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162826

قابلیت جدید گوگل برای یافتن موبایل‌های اندروید خاموش

گوگل در اندروید ۱۵ قابلیتی را برای یافتن دستگاه های خاموش ابداع کرده که در دستگاه های جدید از جمله پیکسل ۹ و احتمالا برخی موبایل های قدیمی تر اندروید ارائه می شود.

به گزارش مهر به نقل از گیزموچاینا، یافتن یک موبایل اندروید که جلوی چشمان کاربر نیست، کار سختی است به خصوص اگر دستگاه خاموش باشد. هرچند سیستم Find My Deviceگوگل مفید است اما محدودیت هایی دارد به خصوص هنگامیکه به اینترنت متصل نباشد. در همین راستا گوگل قصد دارد در اندروید ۱۵ با ارائه قابلیت Powered Off Finding API چالش مذکور را برطرف کند.

نشریه اندروید پلیس جزییاتی درباره اینکهAPI چگونه می تواند به مکان یابی دستگاه ها حتی در حالت خاموش کمک کنند، منتشر کرده است. در اصل این سیستم با ذخیره سازی بیکن های بلوتوثی رایانش شده در حافظه کنترل کننده بلوتوث کار می کند.

اما در اینجا یک نکته وجود دارد؛ سخت افزاری مخصوص لازم است تا کنترل کننده بلوتوث را روشن کند و به آن اجازه دهد حتی هنگامیکه موبایل خاموش است، کار کند. در نتیجه ذخیره شارژ اندکی برای فعالسازی این قابلیت وجود دارد.

هرچند شایعات اولیه حاکی از آن است که این قابلیت احتمالا در موبایل پیکسل ۹ ارائه می شود اما گزارش جدید نشان می دهد پیکسل ۸ نیز احتمالا پس از ارتقا به اندروید ۱۵ بتواند از آن بهره ببرد.

علاوه بر الزامات سخت افزاری، تلاش های مهندسی نرم افزاری برای پشتیبانی از یک سخت افزار به نام Bluetooth Finder HAL لازم است. کاربران باید مطمئن شوند که دستگاهشان به اندروید ۱۵ آپدیت شده و جدیدترین نسخه قابلیت Find My Device گوگل را دارند.

متاسفانه احتمال کمی وجود دارد دستگاه های قدیمی دیگر مانند پیکسل فولد، سری پیکسل ۷ و سری پیکسل ۶ این قابلیت را دریافت کنند. البته امکان دارد این ویژگی در برخی دستگاه های قدیمی به خصوص مدل های رده بالا مانند پیکسل فولد ارائه شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.