تلفن همراه

March 18, 2024
14:48 دوشنبه، 28ام اسفندماه 1402
کد خبر: 162842

فراخوان دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات»

 

دومین جشنواره «ایده تا محصول صنعت ارتباطات» با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با رویکرد نوآوری در سطح ملی برگزار می‌شود
به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در برگزاری دومین جشنواره ایده تا محصول صنعت ارتباطات، شرکت‌های صنعت ارتباطات، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مرکز تحقیق و توسعه همراه اول، صندوق نوآوری و شکوفایی، سندیکای صنعت مخابرات و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور حضور و همراهی فعال دارند.

سه حوزه‌ اصلی و محورهای این جشنواره برای ارسال طرح و ایده شامل موارد ذیل است:

حوزه اول، راهکار‌های هوش‌ مصنوعی در صنعت تلکام با محورهای طراحی و بهینه‌سازی عملکرد شبکه، نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه، دستیارهای هوشمند عملیات شبکه، راهکارهای امنیت مبتنی بر یادگیری ماشین، الگوریتم‌های هوش مصنوعی در تشخیص تقلب، بازاریابی مبتنی بر تحلیل داده و یادگیری ماشین، پیش‌بینی ریزش مشتری و چت‌بات‌های هوشمند است.

حوزه دوم، راهکار‌های نسل پنجم شبکه تلفن همراه و در بردارنده محورهای راهکارهای شبکه دسترسی رادیویی، راهکارهای لایه انتقال شبکه، راهکارهای لایه هسته شبکه، راهکارهای انتها به انتها، راهکارهای شبکه های اختصاصی، راهکارهای شبکه های slice-aware با هدف مدیریت ترافیک است

نهایتا حوزه سوم، راهکارهای ابری و مراکز داده است و محورهایی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی در مراکز داده، پایش هوشمند مراکز داده، تخصیص هوشمند منابع در مراکز داده ابری، امنیت اطلاعات در مراکز داده ابری، کاربردهای صنعتی مراکز داده ابری و سرویس‌های پایه و کاربردی این حوزه را نمایندگی می کند.

گفتنی است به طرح‌های برگزیده این جشنواره جوایز نقد و غیرنقدی و همچنین امکان سرمایه‌گذاری اعطا و طرح های منتخب تا سقف 700 میلیارد ریال از حمایت های مالی برخوردار خواهند شد.

علاقه مندان می توانند برای ثبت‌نام و ارسال طرح تا 31 فروردین ماه 1403 به لینک https://challenge.ir/sl/HA1/ مراجعه کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.