اپراتورها

تلفن همراه

March 20, 2024
18:58 چهارشنبه، 1ام فروردینماه 1403
کد خبر: 162875

راه‌حل‌های ساده برای غیرفعال کردن تمام سرویس‌های ایرانسل

منبع: ITmen

ایرانسل یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین اپراتورهای ایران است. این شرکت مشترکان بسیار زیادی دارد و به همین ترتیب سرویس‌های متنوعی را برای این مشترکین فراهم کرده است. اما شاید برخی از افراد نخواهند از سرویس‌های ایرانسل استفاده کنند.
در این مقاله قرار است با هم درباره لغو و غیرفعال‌سازی سرویس‌های ایرانسلصحبت کنیم و استفاده از این اپراتور را برای مشترکان فراوان آن به تجربه‌ایکارآمدتر و لذت‌بخش‌تر تبدیل کنیم.

لغو تمدید خودکار بسته اینترنت ایرانسل
بسیاری از مشترکان ایرانسل از سرویس تمدید خودکار بسته‌های اینترنتی استقبال می‌کنند. اما اگر سرویسی برایتان فعال شده و دوست دارید آن را غیرفعال کنید، می‌توانید با استفاده از روش زیر، تمدید بسته اینترنتی را لغو کنید.

غیرفعال‌سازی تمدید خودکار بسته اینترنتی ایرانسل با کد دستوری
برای لغو سرویس تمدید خودکار بسته اینترنتی مشترکان ایرانسل باید کد دستوری *555*5*9# را شماره‌گیری کنند. سپس صفحه‌ای برایتان نمایش داده می‌شود که تمام بسته‌هایی که قابلیت تمدید خودکار دارند را مشاهده و آن‌ها را لغو کنید. این روش، ساده‌ترین روش برای غیرفعال‌سازی تمدید خودکار بسته‌های ایرانسل است.

لغو سرویس تمدید خوکار بسته‌های اینترنتی با برنامه ایرانسل من
دیگر روش غیر‌فعال‌سازی تمدید خودکار بسته اینترنتی، استفاده از اپلیکیشنایرانسل من است. برای این کار ابتدا برنامه را باز کنید و روی گزینه اینترنت بزنید. اگر بسته اینترنت شما تمدید خودکار داشته باشد، در این قسمت می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

غیرفعال‌سازی تمدید خودکار با تماس تلفنی
اگر روش‌های بالا را امتحان کردید و نتوانستید تمدید خودکار اینترنت را لغو کنید، با پشتیبانی ایرانسل به شماره 700 تماس بگیرید. پس از اتصال به اپراتور از پشتیبان بخواهید سرویس را برای شما غیرفعال کند. دقت کنید که این روش ممکن است وقت شما را بگیرد.

غیرفعال‌سازی سرویس‌های پیامکی ایرانسل
یکی از دغدغه‌های افرادی که مشغله زیادی دارند و دوست ندارند مدام گوشی خود را چک کنند، حذف تبلیغات ایرانسل است. مشترکان ایرانسل می‌توانند برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی خود از چند روش مختلف استفاده کنند. یکی از این روش‌هااستفاده از کد دستوری *800# است.

البته به یاد داشته باشید با این روش ممکن است پیامک‌های خدماتی و اطلاع‌رسانیرا هم از دست بدهید. سرویس‌های ارائه‌دهنده خدمات پیامکی، توصیه می‌کنند برای لغو پیامک‌های تبلیغاتی بهتر است از«لغو 11» استفاده شود تا اس‌ام‌اس‌های مهم دیگر را از دست ندهید.

غیرفعال‌سازی سرویس رومینگ ایرانسل
اگر قصد خارج شدن از ایران را داشته باشید، رومینگ ایرانسل می‌تواند شما را در سفر نجات دهد و اینترنت را به راحتی در دسترس‌تان قرار دهد. اما اگر قبلا این سرویس را فعال کرده‌اید و الان دیگر به آن نیاز ندارید، بهتر است این سرویس را غیرفعال کنید.

لغو سرویس رومینگ با کد دستوری
برای غیرفعال‌سازی رومینگ ایرانسل می‌توانید از کد دستوری *1111*2# استفاده کنید. پس از شماره‌گیری این کد دستوری، باید عدد دو را وارد کنید تا سرویس رومینگ برایتان لغو شود.

غیرفعال‌سازی سرویس رومینگ با برنامه ایرانسل من
اپلیکیشن ایرانسل من توانسته تمام نیازهای مشترکین ایرانسل را برطرف کند. در این برنامه علاوه‌بر خرید شارژ و بسته‌های اینترنت و مکالمه، می‌توان سرویس رومنیگرا هم فعال و غیرفعال کرد. برای لغو سرویس رومینگ باید ابتدا برنامه را باز کنید. از پایین صفحه گزینه سایر را انتخاب کنید. حالا منوی دیگری برایتان باز می‌شود. در این منو روی گزینه پرونده بزنید و سپس خدمات رومینگ را غیرفعال نمایید.

لغو سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل
اگر یادتان باشد چند سال پیش که آهنگ پیشواز باب شده بود، با استقبال زیادی مواجه شد و بسیاری از مشترکان از این سرویس جذاب ایرانسل استفاده کردند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قبلا از این سرویس استفاده کرده و الان می‌خواهید آن را لغو کنید، چند راه دارید.

غیرفعال‌سازی سرویس آهنگ پیشواز با پیامک
اگر قبلا از آهنگ پیشواز استفاده کرده باشید می‌دانید که هر آهنگ پیشواز یک کد دارد. برای لغو آهنگ پیشواز هم باید کد آن را بزنید. اما اگر کد را به یاد نمی‌آوریدمی‌توانید با استفاده از پیامک، این سرویس را لغو کنید. برای این کار باید کد ENSرا به شماره 7575 بفرستید. البته اگر بخواهید آن را به طور موقت لغو کنید هم می‌توانید کد GHF را به همین شماره بفرستید.

حذف سرویس آهنگ پیشواز با کد دستوری
اگر کد آهنگ را به یاد می‌آورید، برای حذف سرویس آهنگ پیشواز می‌توانید از کد دستوری # کد آهنگ پیشواز* 5* 777* استفاده کنید.

اگر کد آهنگ را ندارید هم با یک کد دستوری می‌توانید ابتدا آن را پیدا کنید و سپس با روش گفته شده سرویس را لغو کنید. برای پیدا کردن کد آهنگ باید # 2*777* را شماره‌گیری کنید. بعد از اینکه شماره را گرفتید، یک پیامک حاوی کد آهنگ پیشواز شما برایتان ارسال می‌شود. حالا با استفاده از کد دستوری گفته شده و کد آهنگ، سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل را غیرفعال کنید.

لغو سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل با تماس تلنی
اگر از روش‌های بالا جواب نگرفتید، می‌توانید با تماس تلفنی با پشتیبانی ایرانسل به شماره 700 سرویس آهنگ پیشواز ایرانسل را غیرفعال کنید. به‌طورکلی تماس با پشتیبانی ایرانسل زمان‌برتر است؛ اما با احتمال خوبی کارتان انجام می‌شود.

غیرفعال‌سازی سرویس کودک و نوجوان ایرانسل
سرویس کودک و نوجوان یکی از سرویس‌های کاربردی ایرانسل برای والدین است. این سرویس به پدر و مادرها اجازه می‌دهد دسترسی فرزندان خود به برخی سایت‌هارا محدود کنند. همچنین این سرویس می‌تواند ساعات دسترسی کودک به اینترنت، پیامک و تماس صورتی را در ساعات خاصی محدود کند. مثلا از ساعت 7 تا 13 که کودکان مدرسه هستند؛ یا 10 شب به بعد که زمان خوابیدن کودکان و نوجوانان است.

با شماره‌گیری کد #1*543* می‌توانید دسترسی کودکان خود را روی برخی از وب‌سایت‌ها فعال یا غیرفعال کنید. همچنین با شماره‌گیری کد #2*543* می‌توانیدساعات خاصی را به استفاده فرزندتان از گوشی تخصیص دهید.

غیرفعال‌سازی سرویس عبادت ایرانسل
یکی دیگر از سرویس‌های جانبی برای مشترکین ایرانسل، سرویس عبادت است. این سرویس به نمازگزاران اجازه می‌هد هنگامی که در حال نماز خواندن هستند، به کسانی که با او تماس می‌گیرند، اعلام کند که در حال عبادت هستند. برای حذف این سرویس باید عبارت HZPR را به شماره 7575 پیامک کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.