امنیت

March 20, 2024
19:04 چهارشنبه، 1ام فروردینماه 1403
کد خبر: 162878

کشف آسیب‌پذیری در برخی از محصولات Tenda

دو آسیب‌پذیری با شناسه‌های CVE-2024-2546 و CVE-2024-2547 با شدت بالا(8.8) برای روتر Tenda AC18 کشف شده است که جزئیات آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد:

1- آسیب‌پذیری با شناسه CVE-2024-2546 مربوط به پیکربندی نادرست تابع SetWirelessRepeat می‌باشد. مهاجم با بهره‌برداری از این نقص می‌تواند از راه دور با دستکاری آرگومان wpapsk_crypto5g منجر به اجرای حمله سرریز بافر مبتنی بر پشته (Stack-based buffer overflow) شود.

2- آسیب‌پذیری با شناسه CVE-2024-2547 مربوط به پیکربندی نادرست تابع R7WebsSecurityHandler می‌باشد. مهاجم با بهره‌برداری از این نقص می‌تواند از راه دور با دستکاری آرگومان رمز عبور(password) منجر به اجرای حمله سرریز بافر مبتنی بر پشته (Stack-based buffer overflow) شود.

بر اساس بردار حمله این آسیب‌پذیری‌ها (CVSS:3.1/AV:N/AC:L/PR:L/UI:N/S:U/C:H/I:H/A:H) بهره‌برداری از آن‌ها از طریق شبکه خارجی و از راه دور امکان‌پذیر است (AV:N) و نیازمند پیش‌زمینه‌ نبوده و به‌راحتی قابل تکرار است (AC:L)، برای انجام حمله، حساب کاربری با سطح دسترسی پایین نیاز است (PR: L) و به تعامل با کاربر نیاز ندارد (UI:N). بهره‌برداری از نقص امنیتی مذکور بر سایر منابع امنیتی تأثیر گذار نیست (S:U) و هر سه ضلع امنیت، با شدت بالایی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

نقص امنیتی با شناسه CVE-2024-2546، روتر نسخه Tenda AC18 15.13.07.09 را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
نقص امنیتی با شناسه CVE-2024-2547، روتر نسخه Tenda AC18 15.03.05.05 را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

به کاربران توصیه می‌شود در اصرع وقت فریمور (Firmware)روتر خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.