بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 20, 2024
19:11 چهارشنبه، 1ام فروردینماه 1403
کد خبر: 162887

سقف برداشت از حساب بیشتر می‌شود، حداکثر خرید با کارت ۲۰۰ میلیون تومان

بانک مرکزی اعلام کرد سقف مجموع تراکنش‌های خرید کارتی برای مشتریان حقیقی در کل شبکه بانکی از مبلغ یک میلیارد ریال، به دو میلیارد ریال افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پیوست، بانک مرکزی با استناد به «دستورالعمل شفاف‌سازی تراکنش‌های بانکی» اشخاص اعلام کرد سقف برداشت از حساب برای مجموع کارت‌های هرشخص، روزانه ۲۰۰ میلیون تومان است. این عدد تا پیش از این معادل یک میلیارد ریال یا یکصد میلیون تومان بود. طبق همین دستورالعمل هر مشتری حقیقی مجاز خواهد بود از کلیه حساب‌های خود در هر مؤسسه اعتباری، روزانه مبلغ دو میلیارد ریال را به صورت غیرحضوری برداشت نمایند.
بر اساس قوانین بانکی مشتریانی که تقاضای برداشت مبالغ بالاتر از ۲۰۰ میلیون تومان را دارند مجاز هستند تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان از حساب به صورت حضوری و با مراجعه به بانک مجاز است. برای برداشت مبالغ بیش از این گفته شده « ارائه مدارک مثبته» ضروری است.
بانک‌ها و مؤسسات اعتباری کشور موظفند سایر ضوابط و الزامات مربوطه از جمله مقررات مبارزه با پول‌شویی را به نحو مطلوب رعایت و از حسن اجرای کلیه مقررات مرتبه از سوی شعب بانکی اطمینان حاصل کنند.
قابل ذکر است کلیه آستانه‌های اشاره شده مزبور پس از تمهید اقدامات فنی لازم با هماهنگی شبکه بانکی و شبکه پرداخت کشور، تا انتهای فروردین ماه ۱۴۰۳ اجرایی خواهند شد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.