اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

March 23, 2024
13:01 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 162897

مرگ ACP می تواند باعث کاهش 4 میلیارد دلاری صنعت مخابرات آمریکا شود!

ICTna.ir – تحلیلگران نیو استریت ریسرچ از نظرسنجی و داده های دیگر برای محاسبه تأثیر پایان برنامه اتصال مقرون به صرفه (ACP) استفاده کردند و نتیجه گرفته اند از دست دادن 4 میلیارد دلار در ارزش بازار و 1.1 میلیارد دلار درآمد با مرگ این شرکت محتمل خواهد بود. بر اساس گزارش جدید تحلیلگران مالی در نیو استریت ریسرچ، صنعت مخابرات ایالات متحده آمریکا، تقریباً 4 میلیارد دلار از ارزش بازار و 1.1 میلیارد دلار درآمد را در صورت پایان برنامه اتصال مقرون به صرفه (ACP) از دست خواهد داد.

ACP بر اساس برنامه مزایای پهنای باند اضطراری (EBB) دولت ایالات متحده، که در طول همه گیری کرونا ایجاد شده است و اساساً تا 30 دلار در ماه به خانواده های کم درآمد برای خدمات مخابراتی می دهد. در حال حاضر حدود 23 میلیون خانواده آمریکایی از آن استفاده می کنند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناروی اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، نیو استریت گفت که آخرین محاسبات خود را بر اساس نظرسنجی خود از بیش از هزار گیرنده ACP و همچنین داده‌های Recon Analytics، FCC و موسسه Benton، به‌علاوه تفسیر شرکت‌های برنامه ACP و داده‌های تاریخی به‌دست‌آمده در طول همه‌گیری کرونا است.

این شرکت دریافت که 27 درصد از ذینفعان ACP در نظرسنجی‌ها گفته‌اند که در صورت افزایش 30 دلاری صورت‌حساب‌شان به میزان یارانه ACP، خدمات را کنار خواهند گذاشت. با این حال، تحلیلگران تخمین زدند که حدود 1.2 میلیون خانوار واقعاً ممکن است این کار را انجام دهند، با توجه به اینکه پاسخ های نظرسنجی اغلب مستقیماً با رفتارهای واقعی مرتبط نیست.

این شرکت همچنین تخمین زد که در صورت پایان ACP، حدود 1.6 میلیون خانوار هزینه های مخابراتی خود را 15 دلار در ماه کاهش خواهند داد.

شرکت های حاضر در این برنامه موظف بودند تا سه شنبه 19 مارس، به مشتریان هشدار دهند که ممکن است برنامه ACP پایان یابد. FCC همچنین امروز اشاره کرد که ماه می آخرین ماه است که وجوه جزئی ACP در دسترس خواهد بود. به طور خاص، آژانس گفت که مزایای ACP به جای 30 دلار، بین 7 تا 16 دلار برای هر خانواده در ماه مه خواهد بود.

تحلیلگران نیو استریت نوشتند: چارتر نیمی از مشترکین، درآمد و EBITDA [درآمدهای قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک] در معرض خطر را تشکیل می دهد. تأثیر باید برای همه اپراتورهای دیگر بی اهمیت باشد. داده های FCC مدت هاست که به Charter به عنوان بزرگترین شرکت کننده در EBB و ACP اشاره کرده است.

به گزارش Seeking Alpha، کریس وینفری، مدیر مالی این شرکت، در کنفرانس اخیر سرمایه‌گذاران، اذعان کرد: تا حدی که ACP تمدید نشود، تأثیر معنی‌داری بر اضافه‌های خالص برای منشور و دیگران خواهد داشت. واقعیت این است که اگر برنامه تمدید نشود، تاثیری بر مشتریان کم‌درآمد خواهد داشت. اما این مسیر بلندمدت ما را با یا بدون ACP تغییر نمی‌دهد و ما پایگاه بزرگ و پایداری داریم.

وینفری گفت که “امید و انتظار” او این است که برنامه ACP توسط کنگره تجدید شود. اما به نظر می رسد این موضوع بر سرمایه گذاران سنگینی می کند. سهام چارتر طی شش ماه گذشته تقریباً 33 درصد کاهش یافته است.

 

کنگره مشغول شد

قانونگذاران ارشد و کاخ سفید در هفته گذشته به توافق اولیه ای دست یافتند تا از تعطیلی دولت جلوگیری کنند و به تأمین مالی آژانس های دولتی کلیدی ادامه دهند. به گفته Axios ، این توافق نقطه عطفی برای مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان خواهد بود، زیرا سلف وی قادر به تصویب بودجه نبود.

با این حال، برخی از تحلیلگران تردید دارند که قانونگذاران بتوانند به توافقی مشابه بر سر تمدید برنامه ACP دست یابند.

بلر لوین، مشاور سیاست نیو استریت ریسرچ و یکی از مقامات بلندپایه سابق FCC، در یادداشتی برای سرمایه گذاران در روز دوشنبه، خلاصه کرد: “احتمال تصویب بهبود نیافته است.”

لوین خاطرنشان کرد که اکنون 197 عضو مجلس به عنوان حامیان لایحه ای که برای دست نخورده نگه داشتن برنامه ACP طراحی شده است، فهرست شده اند. با این حال، اکثر آن حامیان دموکرات هستند و “گلوگاه تصویب، سخنران است که فکر نمی کنیم اجازه رای گیری را بدهد.”

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.