اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولاتوری

March 22, 2024
10:15 جمعه، 3ام فروردینماه 1403
کد خبر: 162970

اپراتورهای هند پس از انتخابات تعرفه‌هایشان را 15 تا 20 درصد افزایش خواهند داد

ICTna.ir – انتظار می رود شرکت های مخابراتی هند پس از انتخابات عمومی امسال تعرفه ها را 15 تا 20 درصد افزایش دهند. شرکت‌های مخابراتی هند پس از انتخابات به دنبال افزایش ARPU خود از طریق قیمت‌های بالاتر خواهند بود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت های مخابراتی هند احتمالا پس از اتمام انتخابات لوک سبها (انتخابات مجلس پارلمان پایین) که قرار است در آوریل سال جاری آغاز شود، تعرفه ها را افزایش خواهند داد. آخرین افزایش تعرفه در نوامبر 2021 اتفاق افتاده بود.

طبق گزارش های رسانه ای که در یادداشتی از Bernstein آمده است: “ما انتظار داریم افزایش تعرفه ها پس از انتخابات (بازه زمانی ژوئیه تا اکتبر) اعلام شود.

آژانس تحقیقاتی همچنین ادعا می کند که Bharti Airtel، دومین ارائه دهنده خدمات بزرگ هند، احتمالاً رهبری افزایش تعرفه ها را بر عهده خواهد داشت. برنشتاین معتقد است که میانگین درآمد ایرتل به ازای هر کاربر (ARPU) احتمالاً تا سال 2025-26 به 260 روپیه هند (3.3 دلار آمریکا) افزایش خواهد یافت.

طبق نتایج مالی اخیر، Airtel دارای آرپویی 208 روپیه ای (2.5 دلار) است، پس از آن Jio با 181.7 روپیه (2.18 دلار) و Vodafone Idea با 145 روپیه (1.74 دلار) قرار دارند. Airtel به دلیل استراتژی تمرکز بر کیفیت تجربه کاربر، ARPU بسیار بهتری نسبت به سایر شرکت های مخابراتی دارد. این شرکت مخابراتی همچنین پس از توقف بسته‌های پیش‌پرداخت اولیه در سال گذشته، بر بخش پریمیوم تمرکز کرده است. در مورد نیاز به تقویت ARPU خود صحبت کرده است.

Gopal Vittal، مدیر عامل و مدیر عامل Airtel، اخیرا در یک پرزنت درآمدی گفت: این پیشرفت در ARPU در واقع به دلیل سه عامل کلیدی است که همچنان به کار خود ادامه می دهند: ارتقاء تلفن های هوشمند به گوشی های هوشمند، ارتقاء از پیش پرداخت شده به ارتقاء پس پرداخت و افزایش سهم کیف پول از طریق ترکیبی از درآمدزایی داده و رومینگ بین المللی و “حق بیمه” ! دستور کار ارتقای مشتریان به طرح‌های با ارزش بالاتر به خوبی کار می‌کند و به رشد ARPU ما در غیاب افزایش تعرفه کمک می‌کند.

از میان سه ارائه‌دهنده خدمات برتر، Vodafone Idea کمترین ARPU را دارد و همچنین بدهی هنگفتی دارد، به این معنی که بیش از هر شرکت مخابراتی دیگری به افزایش تعرفه نیاز دارد.

علاوه بر افزایش تعرفه‌ها در تمامی بسته‌ها، احتمالاً در چند ماه آینده شاهد معرفی تعرفه‌های 5G خواهیم بود. شرکت‌های مخابراتی سرمایه‌گذاری زیادی برای تهیه طیف 5G و استقرار شبکه کرده‌اند، اما شروع به کسب درآمد از سرمایه‌گذاری‌های خود نکرده‌اند.

دو شرکت مخابراتی برتر، Reliance Jio و Bharti Airtel، خدمات 5G را در اکتبر 2022 راه اندازی کردند و تقریباً پوشش سراسری 5G خود را در هند کامل کرده اند و بیش از 100 میلیون مشترک 5G دارند، اما هنوز تعرفه های 5G را معرفی نکرده اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.