هوش مصنوعی

March 23, 2024
12:20 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163004

وال استریت ژورنال: اپل برای عرضه هوش مصنوعی آیفون در چین با بایدو مذاکره می‌کند

منبع: Digiato

هفته گذشته در گزارشی ادعا شد که اپل با گوگل وارد مذاکره شده است تا احتمالاً هوش مصنوعی جمینای را به آیفون بیاورد. حالا گزارشی دیگر می‌گوید این شرکت با بایدو نیز درحال گفت‌وگو است تا احتمالاً مدل‌های هوش مصنوعی این شرکت را برای کاربران چینی خود در دسترس قرار دهد.

به‌گزارش وال استریت ژورنال، اپل درحال مذاکره با شرکت چینی بایدو است تا از مدل‌های هوش مصنوعی آن در آیفون استفاده کند. البته این همکاری در صورت شکل‌گرفتن، تنها برای کاربران چینی اپل پیاده‌سازی خواهد شد، چرا که طبق قوانین چین، استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی نیازمند داشتن تأییدیه از سوی رگولاتور این کشور است.

هوش مصنوعی مولد آیفون در چین
چین تاکنون به بیش از 40 مدل هوش مصنوعی ازجمله Ernie Bot از بایدو مجوز داده است. اما جمینای گوگل تأییدیه رگولاتور این کشور را ندارد و با توجه به مسدودبودن موتور جستجوی گوگل در چین، امکان همکاری با این شرکت فراهم نیست. از طرف دیگر، ChatGPT نیز در چین در دسترس نیست.

درحال‌حاضر به‌نظر نمی‌آید که اپل هنوز قراردادی را برای استفاده از هوش مصنوعی مولد در آیفون نهایی کرده باشد. اما گفت‌وگوها در این باره ادامه دارد و شاید تا قبل از کنفرانس توسعه‌دهندگان این شرکت در خردادماه خبرهایی در این زمینه منتشر شود.

طبق گزارش‌ها، iOS 18 قرار است قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی زیادی داشته باشد. چنان‌چه اپل رویه قبلی خود را در پیش بگیرد، بتای توسعه‌دهندگان این سیستم عامل در تابستان منتشر می‌شود و نسخه نهایی آن در شهریور یا مهر، همزمان با عرضه سری آیفون 16 در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

«تیم کوک»، مدیرعامل اپل پیش‌تر اعلام کرده بود که هوش مصنوعی این شرکت بالاخره تا پایان سال از راه می‌رسد. اما با توجه به گزارش‌های اخیر مشخص نیست که آن‌ها از سرویس‌های شرکت‌های دیگری نظیر گوگل و بایدو استفاده می‌کنند یا مدل‌های خود را عرضه خواهند کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.