تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

March 23, 2024
17:20 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163008

اپل برنامه استفاده از نمایشگر میکرو LED در اپل واچ را لغو کرده است

منبع: Digiato

براساس گزارش بلومبرگ، اپل ظاهراً برنامه‌ خود برای ساخت نمایشگر میکرو LED برای اپل واچ را کنار می‌گذارد. به‌نظر می‌رسد این شرکت کار روی این نمایشگر را تقریباً همزمان با لغو پروژه ساخت خودرو منتفی کرده است. علت لغو ساخت نمایشگر میکرو LED احتمالاً هزینه و پیچیدگی بالای این فناوری است.

براساس گزارش «مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ، اپل برنامه‌های خود برای قراردادن صفحه نمایش MicroLED در اپل واچ آینده را لغو کرده است. پیش‌ازاین «مینگ-چی کو»، تحلیلگر مسائل اپل گفته بود که این شرکت تولید نمایشگر MicroLED داخلی را لغو کرده است، زیرا هزینه‌های تولید آن آنقدر زیاد است که از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست. بلومبرگ گزارش می‌دهد که در نتیجه توقف این پروژه، اپل ظاهراً ده‌ها مهندس را از کارخانه تولید صفحه‌نمایش خود در کالیفرنیا اخراج کرده است.

لغو پروژه اپل واچ با نمایشگر میکرو LED
برای اولین‌بار در سال 2023 بود که شایعه ساخت اپل واچ با نمایشگرهای MicroLED مطرح شد. در آن زمان، بلومبرگ گزارش داد که اپل درحال آماده‌سازی نمایشگرهای اپل واچ است که در سال 2024 یا 2025 عرضه خواهد شد و به اپل این امکان را می‌دهد تا وابستگی خود را به نمایشگر شرکت‌هایی مانند سامسونگ یا ال‌جی کاهش دهد.

درحال‌حاضر صفحه‌نمایش اپل واچ‌ها از نوع OLED است که روشنایی و پویایی خوبی دارد. بااین‌حال، دقیقاً مشخص نیست که یک صفحه‌نمایش میکرو LED علاوه‌بر کارایی بیشتر چه مزایای دیگری به همراه خواهد داشت. به‌نظر نمی‌رسد که اپل به‌طور کامل از فناوری میکرو LED چشم‌پوشی کند. بلومبرگ می‌گوید اپل همچنان در تلاش برای یافتن تأمین‌کنندگان و فرایندهای جدید برای آوردن این فناوری به اپل واچ است.

پیش‌ازاین در گزارش دیگری گفته شده بود که احتمالاً اپل سفارش‌ نمایشگرهای میکرو LED از شرکت ams Osram را لغو کرده است. البته هیچ‌کدام از این دو شرکت تأیید نکرده‌اند که این نمایشگرها برای اپل واچ بعدی بوده است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.