تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 23, 2024
17:34 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163021

گزارش سالانه دیجی‌پی: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از دیجی‌پی وام خرد گرفته‌اند

منبع: Peivast

گزارش سالانه دیجی‌پی نشان می‌دهد این اپلیکیشن در سال گذشته به بیش از ۲۰۰ هزار کاربر وام‌های خرد اعطا کرده است. همچنین خدمت وام خرید کالا از نظر دیجی‌پی با رکود تخصیص اعتبار ۴.۲ همتی و نرخ خالص ترویج ۶۰ درصدی اصلی‌ترین سرویس دیجی‌پی در سال گذشته بوده است.

چهارمین گزارش سالانه دیجی پی منتشر شده است. بر اساس این گزارش مجموعه اعتبارت خرد اعطا شده در مجموع ۶.۵ همت بوده است که نسبت به سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

این گزارش نشان می‌دهد دیجی‌پی در سال گذشته رکود فروش ۲۷ میلیارد تومان سرویس خرید اعتباری در یک روز، فعال‌سازی ۵۷ میلیارد تومان وام در یک روز، رشد ۲۲ درصدی کاربران فعال اپلیکیشن، رشد ۳۰ درصدی نصب اپلیکیشن مجموع مبالغ تراکنش‌های موفق بیش از ۲۰ میلیاردی، تخصیص ۷ همت تسهیلات به همه کاربران را به دست آورده است.

در مجموع دیجی‌پی به بیش از ۲۰۰ هزار کاربر وام‌های خرد اعطا کرده است. وام خرید کالا از نظر دیجی‌کالا با رکود تخصیص اعتبار ۴.۲ همتی و نرخ خالص ترویج ۶۰ درصدی اصلی‌ترین سکوی دیجی‌پی بوده است. همچنین در این گزارش عنوان شده دو بانک ملت و تجارت در حال حاضر تامین‌کنندگان اعتبار سرویس وام دیجی‌پی هستند. این اپلیکیشن در سال گذشته بیش از ۱۳۰ درصد در تخصیص اعتبار، رشد داشته است.

همچنین ارزیابی رضایت کاربران از خدمات اپلیکیشن دیجی‌پی نشان می‌دهد که کاربران در سه دسته اپلیکیشن، وام و الان بخر، بعدا پرداخت کن! بیش از ۸۰ درصد رضایت داشته‌اند. ۶۱ درصد از کاربران دیجی‌پی در سال گذشته سرویس وام خرید کالا و ۶۱ درصد سرویس خرید اعتباری را به دیگران توصیه کرده‌اند.

در سال گذشته دیجی‌پی در ۷۳ دقیقه به کاربرانش وام اعطا کرده است که کوتاه‌ترین زمان تخصیص وام در این اپلیکیشن بوده است. همچنین از میان طرح‌های مختلف وام دیجی‌پی، وام ۳۰ میلیون تومانی، پرطرفدارترین طرح بوده است. این طرح‌ها در اقساط ۶، ۹ و ۱۲ ماهه به کاربران اعطا می‌شود. سهم مراجعه حضوری نسبت به ثبت‌نام آنلاین ۹۶ درصد به ۴ درصد بوده است. در واقع، یک درصد از دریافت‌کنندگان وام، خضوری اقدام کرده‌اند، همین جمعیت ۴ درصد کل مبلغ وام‌ها را دریافت کرده‌اند.

بازه سنی کاربران دیجی‌پی که به آنها وام اعطا شده است از ۱۸ تا ۷۴ سال بوده است و میانگین سنی کاربران وام دیجی‌پی 38 بوده است که ۷۱ درصد این کاربران آقایان و ۲۸ درصد کاربران خانم‌ها بوده‌اند. همچنین این گزارش نشان می‌دهد که ۵۵ درصد کسانی که وام خود را تسویه کرده‌اند یک بار دیگر از دیجی‌پی وام گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش، دارندگان وام دیجی‌پی می‌توانند از بیش از ۵۰ فروشگاه آنلاین و حضوری با بیش از ۱۲ میلیون تنوع کالایی به صورت اقساطی خرید کنند. بر اساس این گزارش، پرطرفدارترین محصولات که کاربران وام دیجی‌پی اعتبار خود را صرف آن کرده‌اند به ترتیب عبارتند از: تجهیزات الکترونیکی، کالای سوپر مارکتی، زیور آلات، لوازم خانگی برقی، آرایشی و بهداشتی. همچنین از نظر این گزارش عجیب‌ترین محصولاتی که کاربران با وام دیجی‌پی خریده‌اند عبارتند از: بادکنک، صابون گلنار، سوزن سیم‌کارت و غذای فنچ.

در دیجی‌پی به عنوان یک سوپر اپلیکیشن، بیش از ۹.۹ همت مبلغ تراکنش‌های پردازش شده بود، بیش از ۴.۸ میلیاردتومان عوارضی‌های پرداخت شده، ۳.۱ میلیاردتومان جرائم رانندگی پرداخت شده، ۴.۲ همت تراکنش کارت به کارت انجام شده است. همچنین مبلغ بیش از ۲۷ میلیاردتومان بسته اینترنتی خریداری شده است.

همچنین این اپلیکیشن در سال گذشته ۵۰ میلیون تراکنش موفق در درگاه پرداخت اینترنتی‌ خود داشته، ۱.۷ میلیون تراکنش واریز به کیف پول، ۱ میلیون تراکنش برداشت از کیف پول به حساب بانکی، ۱.۵ همت مبلغ کل تراکنش‌های برداشت از کیف پول به حساب بانکی، ۶ همت مبلغ کل تراکنش بر بستر کیف پول داشته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.