رسانه‌های اجتماعی

March 23, 2024
17:38 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163022

با ورود شبکه اجتماعی «تروث سوشال» به بورس ثروت ترامپ ۳ میلیارد دلار افزایش می‌یابد

منبع: Zoomit

تروث سوشال، شبکه‌ی اجتماعی دونالد ترامپ، هفته‌ی آینده وارد بازار بورس می‌شود.

سهام‌داران شرکت Digital World Acquisition Corporation (موسوم‌به DWAC) سرانجام با تصاحب شبکه‌ی اجتماعی تروث سوشال موافقت کردند. آن‌طور که آسوشیتد پرس می‌نویسد، با تبدیل‌شدن تروث سوشال به یک شرکت سهامی عام، احتمالاً ثروت دونالد ترامپ سه میلیارد دلار رشد می‌کند.

در نتیجه‌ی امضای قرارداد، سهام‌داران شرکت DWAC به سهام‌دار Trump Media & Technology Group (موسوم‌به TMTG) تبدیل می‌شوند؛ TMTG شرکت مالک تروث سوشال است.

به گفته‌ی منابع آگاه، سهام شرکت رسانه‌ایِ دونالد ترامپ هفته‌ی آینده با نماد DJT در نزدک عرضه خواهد شد.

ترامپ حدوداً ۷۹ میلیون سهم از TMTG را در اختیار دارد و تبدیل‌شدن این شرکت به زیرمجموعه‌ی DWAC، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بسیار ثروتمندتر می‌کند.

ترامپ بیش از ۴۵۴ میلیون دلار در قالب جریمه‌ی قانونی، بدهکار است و به‌دلیل حکم دادگاه، به مدت ۶ ماه نمی‌تواند هیچ‌یک از سهام‌هایش را بفروشد یا از آن‌ها به‌عنوان وثیقه‌ی وام استفاده کند. البته او می‌تواند از هیئت‌مدیره‌ی شرکت جدید بخواهد که در این زمینه برایش استثنا قائل شوند.

تنها ساعاتی پس از تأیید ادغام شرکت‌ها، ارزش سهام DWAC با افت شدید ۱۲ درصدی مواجه شد.

شرکت مادر تروث سوشال از زمان راه‌اندازی این شبکه‌ی اجتماعی در سال ۲۰۲۲، به‌طور مداوم در حال ضرردهی بوده است. شرکت رسانه‌ایِ ترامپ در ۹ ماه آغازین ۲۰۲۳ بالغ‌بر ۴۹ میلیون دلار ضرر کرد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.