تلفن همراه

گجت

March 23, 2024
17:52 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163034

اشتباه عجیب اپل؛ آپدیت جدید ایرتگ «۲ هزار سال پیش» منتشر شده است!

منبع: Zoomit

به‌دلیل اشتباه عجیب مهندسان اپل، تاریخ انتشار جدیدترین به‌روزرسانی ایرتگ برای ۲٬۰۰۰ سال قبل تعیین شد.

اپل اواخر هفته‌ی گذشته به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدیدی برای ردیاب هوشمند ایرتگ منتشر کرد که هیچ توضیحات خاصی به همراه آن ارائه نشد، اما تصور می‌شود که به بهبود جزئی عملکرد ارتباط داشته باشد.

به‌روزرسانی‌های ایرتگ معمولا به‌صورت تدریجی منتشر می‌شوند تا اگر مشکل نرم‌افزاری در آن‌ها وجود داشت، اپل بتواند قبل از نصب‌شدن به‌روزرسانی توسط همه‌ی کاربران، جلوی انتشار را بگیرد و مشکل را رفع کند. با این‌حال به‌روزرسانی جدید ایرتگ به‌طور همزمان برای همه منتشر شد.

آن‌طور که حساب کاربری iSoftware Updates در شبکه‌ی اجتماعی ایکس می‌نویسد، انتشار همزمان به‌روزرسانی ایرتگ برای همه‌ی کاربران، نتیجه‌ی اشتباهی ساده و عجیب از سوی اپل بوده است.

ظاهرا مهندسان اپل به هنگام واردکردن تاریخ انتشار به‌روزرسانی نسخه‌ی ۲٫۰٫۷۳ ایرتگ، به‌جای سال ۲۰۲۴ از عبارت ۲۴ استفاده کرده‌اند. در نتیجه‌ی این اشتباه، سرورهای اپل تصور کردند که به‌روزرسانی در سال ۲۴ میلادی منتشر شده است؛ بدین ترتیب در روز انتشار، فرم‌ور در اختیار ۱۰۰ درصد از کاربران قرار گرفت.

به دلیل اشتباه غیرمنتظره‌ی مهندسان اپل، به‌روزرسانی جدید ایرتگ عملا در سال ۲۴ میلادی یعنی ۲٬۰۰۰ سال قبل منتشر شده است، نه سال ۲۰۲۴. این اشتباه باعث بروز مشکل خاصی نشد و تاکنون گزارشی درباره‌ی باگ نرم‌افزاری در به‌روزرسانی جدید ایرتگ در دسترس قرار نگرفته است.

سیاست اپل برای به‌روزرسانی ایرتگ همیشه به این صورت است که در روز اول، یک درصد از کاربران به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند. یک هفته بعد، آمار به ۱۰ درصد و هفته‌ی بعد از آن به ۲۵ درصد می‌رسد. در نهایت در هفته‌ی پایانی، همه‌ی کاربران به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.