هوش مصنوعی

March 23, 2024
18:05 شنبه، 4ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163042

هوش مصنوعی مستقیما وارد صفحه نتایج گوگل شد

منبع: Zoomit

ویژگی پاسخ هوش مصنوعی در صفحه‌ی نتایج گوگل به‌صورت محدود در اختیار کاربران قرار گرفته است.

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی می‌گوید که در حال آزمایش ویژگی پاسخ هوش مصنوعی در صفحه‌ی نتایج اصلی جست‌وجو به‌صورت عمومی است و کاربران بدون نیاز به عضویت در Search Labs می‌توانند پاسخ هوش مصنوعی را مشاهده کنند.

در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲)، غول دنیای جست‌وجو بخشی موسوم‌به Search Labs را در اختیار برخی افراد قرار داد تا بتوانند از ویژگی SGE که شامل نمایش پاسخ هوش مصنوعی در بالای نتایج دیگر بود، استفاده کنند. اکنون کاربران در ایالات متحده می‌توانند پاسخ‌های هوش مصنوعی را بدون نیاز به تنظیمات خاصی مشاهده کنند.

خالق گوشی پیکسل ویژگی پاسخ هوش مصنوعی را ابتدا برای مجموعه‌ای از دستورات متنی که هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای آن‌ها مفیدتر باشد آغاز می‌کند. این عبارات اغلب پیچیده‌تر هستند یا سو‌ٔالاتی را در برمی‌گیرند که می‌توان چکیده‌ای از اطلاعات موجود در صفحات وب را برایشان جمع‌آوری کرد.

گوگل می‌خواهد بازخورد جست‌وجوکنندگانی که هنوز به برنامه‌ی SGE نپیوسته‌اند را جمع‌آوری کند؛ به‌این‌رتیب خواهد توانست نقاط قوت و ضعف ویژگی AI Overview را در انتشار عمومی متوجه شود.

پاسخ هوش مصنوعی زمانی نشان داده می‌شود که ارزش افزوده‌ای برای مخاطب خلق کند و افراد جواب بهتری نسبت‌به آنچه که در جست‌وجوی عادی می‌بینند، دریافت کنند. گوگل چند نسخه‌ی مختلف را خواهد آزمود؛ بنابراین آنچه برخی کاربران در مرحله‌ی آزمایشی می‌بینند، ممکن است در نهایت به‌صورت عمومی منتشر نشود.

پاسخ‌های هوشمند گوگل در صفحه‌ی نتایج می‌تواند بر ترافیک ارگانیک سایت‌ها تأثیر بگذارد و منجر به کاهش یا حتی افزایش ترافیک یک سایت شود، بسته‌به اینکه پاسخ هوش مصنوعی به کدام سایت‌ها ارجاع داده باشد و گوگل تبلیغات خود را کجا قرار دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.