هوش مصنوعی

March 24, 2024
14:29 یکشنبه، 5ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163060

فایننشال تایمز از Ask FT، چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خود رونمایی کرد

منبع: Zoomit

خبرگزاری فایننشال تایمز Ask FT، چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی خود را رونمایی کرد.

فایننشال تایمز چت‌بات جدید هوش مصنوعی جدیدی به نام Ask FT را معرفی کرده است که می‌تواند به سؤالات کاربران جواب دهد. کاربرد Ask FT تقریباً مشابه چت‌بات‌های کوپایلت و ChatGPT و جمنای است.

Ask FT با مقاله‌هایی آموزش دیده است که در چند دهه در فایننشال تایمز منتشر شده‌اند. وقتی خبرنگار ورج از این چت‌بات پرسید که «چه کسی مدیر بخش هوش مصنوعی مایکروسافت است؟»، این ابزار پاسخی به‌روز براساس اخباری ارائه کرد که در هفته‌ی گذشته درباره‌ی استخدام مصطفی سلیمان، ‌هم‌بنیان‌گذار دیپ‌مایند، به‌عنوان مدیرعامل تیم هوش مصنوعی مایکروسافت منتشر شد.

چت‌بات فایننشال تایمز مانند هر هوش مصنوعی دیگری کامل نیست و خطاهایی در آن به‌چشم می‌خورد. برای مثال، وقتی از این چت‌بات درباره‌ی نامزدهای انتخابات آمریکا پرسیده شد، نیکی هیلی را به‌اشتباه جزو نامزدها برشمرد.

چت‌بات مذکور برای کاربران سرویس اشتراکی FT Professional دردسترس قرار دارد. این سرویس برای متخصص‌ها و مؤسسه‌های تجاری طراحی شده است. در‌حال‌حاضر، Ask FT از Claude، مدل زبانی بزرگ (LLM) شرکت Anthropic قدرت می‌گیرد؛ اما ممکن است مدل زبانی‌اش در آینده تغییر کند.

Ask FT ابزار مفیدی برای دریافت پاسخ‌های سریع و خلاصه و نسبتاً دقیق از رویدادهای روز است. این ابزار می‌تواند به سؤالاتی مانند میزان بودجه‌ی دریافتی اینتل از دولت ایالات متحده تحت قانون CHIPS و سؤالات گسترده‌تر، مانند تأثیر ارزهای دیجیتال بر محیط‌زیست پاسخ دهد.

Ask FT می‌تواند به پرسش‌هایی پاسخ دهد که در حالت عادی باید جست‌وجوی عمیقی در آرشیو فایننشال تایمز برای پیداکردنشان انجام داد. هنگامی‌که از این چت‌بات پرسیده شد «یوتیوب چگونه شروع به کار کرد؟»، به‌درستی پاسخ داد که چاد هرلی و استیو چن و جاوید کریم در فوریه‌ی ۲۰۰۵ (بهمن و اسفند ۱۳۸۳) آن را تأسیس کردند.

اکثر مشترکان فایننشال تایمز فعلاً نمی‌توانند Ask FT را امتحان کنند. در‌حال‌حاضر، این چت‌بات در نسخه‌ی بتا قرار دارد و فایننشال تایمز به آزمایش و ارزیابی آن ادامه خواهد داد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.