گوشی

March 26, 2024
10:39 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163126

رونمایی تیم کوک از سرمایه گذاری اپل در چین

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ادامه سفر خود به چین، اعلام کرد این شرکت قصد دارد در تحقیقات بیشتر در این کشور، سرمایه گذاری کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دولتی چاینا دیلی، با استناد به اظهارات کوک به وانگ ونتائو، وزیر بازرگانی چین، گزارش کرد این شرکت آمریکایی، منابع را برای تحقیقات کاربردی در مرکز مالی شانگهای تزریق می‌کند. طبق گزارش این روزنامه، تیم کوک، جزئیات سرمایه گذاری را فاش نکرد.

کوک در ویدئویی از دیدار با وزیر بازرگانی چین گفت: ما به سرمایه گذاری در چین، در زنجیره تامین، تحقیق و توسعه و فروشگاههای خود ادامه می‌دهیم.

کوک، یکی از مدیران جهانی است که انتظار می‌رود در مجمع توسعه چین که از یکشنبه در پکن آغاز می‌شود، شرکت کند. لی کیانگ، نخست‌وزیر چین، در این اجلاس سالانه سخنرانی خواهد کرد. گمانه‌زنی‌ها درباره این که این مقام چینی با کدام یک از مدیران ارشد ملاقات خواهند کرد، ادامه دارد.

مدیرعامل اپل همچنین پنجشنبه گذشته، یک فروشگاه جدید بزرگ را در مرکز شانگهای افتتاح کرد.

این دیدار، در بحبوحه نشانه هایی از مشکلات اخیر اپل در چین انجام می‌شود. بر اساس تحقیقات مستقل، فروش آیفون در شش هفته اول سال میلادی جاری، ۲۴ درصد کاهش یافته است. ممنوعیت استفاده از آیفون در سازمانهای دولتی و شرکت‌های تحت حمایت دولت چین، در اواخر سال میلادی گذشته تشدید شد. همزمان، روابط بین پکن و واشنگتن در بخشهایی همچنان رو به تیرگی است و آمریکا اخیرا گامهای بیشتری برای محدود کردن برنامه های رقیب خود در زمینه هوش مصنوعی و نیمه رسانا، برداشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در بیانیه روز شنبه وزارت بازرگانی چین آمده است: وانگ به کوک گفت: چین مایل به همکاری با آمریکا برای ایجاد یک محیط تجاری منصفانه، باثبات و قابل پیش بینی برای شرکت‌های آمریکایی و چینی است. وی همچنین گفت: چین در حال ترویج نوآوری در فناوری است و بخش هایی مانند هوش مصنوعی و رایانش ابری، فرصت های عظیمی را برای شرکت‌هایی مانند اپل فراهم می‌کنند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.