رمز ارز

March 26, 2024
10:50 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163144

مردم کدام کشورها ارزهای دیجیتال بیشتری دارند؟

منبع: ارز دیجیتال

پذیرش ارزهای دیجیتال در کشورهای در حال توسعه در سراسر جهان در حال افزایش است. وب سایت کریپتو دات کام (Crypto.com) در گزارش سالانه خود، داده‌های تازه‌ای درباره مالکیت ارزهای دیجیتال توسط مردم در سراسر جهان منتشر کرده است.

در این گزارش ابتدای نگاهی به وضعیت پذیرش جهانی دارایی‌های دیجیتال خواهیم داشت و سپس به شما خواهیم گفت بیشترین دارندگان ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا مردمان کدام کشورها هستند.

وضعیت پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال چگونه است؟
گزارش اندازه بازار ارزهای دیجیتال (The Crypto Market Sizing Report) نشان می‌دهد مالکیت جهانی ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ به تنهایی توانسته است بیش از ۳۴ درصد افزایش پیدا کند. در حالی که در ابتدای سال ۲۰۲۳ میلادی ۴۳۲ میلیون نفر در جهان مالک ارزهای دیجیتال بوده‌اند، تعداد دارندگان ارزهای دیجیتال در پایان سال به ۵۸۹ میلیون نفر رسیده است.

از میان این ۵۸۹ میلیون نفر حدود ۲۹۶ میلیون نفر که معادل ۵۱ درصد کل دارندگان ارزهای دیجیتال در جهان است، ارز دیجیتال بیت کوین را در اختیار دارند. آمار که نشان‌دهنده رشد ۳۳ درصدی تعداد دارندگان بیت کوین در سال گذشته میلادی است. این گزارش می‌گوید که رشد قیمت بیت کوین در ماه‌های نیمه دوم سال گذشته یکی از اصلی‌ترین عوامل افزایش تعداد دارندگان برترین ارز دیجیتال بازار بوده است.

همچنین ۲۱ درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال در سراسر جهان، مالک اتریوم هستند که معادل ۱۲۴ میلیون نفر است. آمار دارندگان اتریوم نیز در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۹ درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشترین میزان پذیرش ارزهای دیجیتال مربوط به کدام کشورها است؟
حالا با استفاده از داده‌های وب سایت کریپتو دات کام، نگاهی داریم به ۵ کشوری که جمعیت دارندگان ارزهای دیجیتال در آنها بیشتر از هر جای دیگر در سراسر جهان است. با این حال، باید مدنظر داشت که این گزارش ادعا نمی‌کند که تعداد دارندگان ارزهای دیجیتال در کشورهای مختلف کاملاً دقیق است؛ زیرا به‌دلیل ماهیت فضای بلاک چین، امکان دانستن اینکه هر شخص حقیقی یا حقوقی چند آدرس در اختیار دارد، ناممکن است.

۵. ویتنام: ۲۰ میلیون نفر
در سال ۲۰۲۳ کل جمعیت کشور ویتنام در جنوب شرق آسیا ۹۸.۸ میلیون نفر بود که از این تعداد حدود ۲۰ میلیون نفر مالک ارزهای دیجیتال بوده‌اند. این تعداد قابل توجه دارندگان ارزهای دیجیتال، ویتنام را در رتبه پنجم کشورهایی با بیشترین کاربران ارزهای دیجیتال قرار داده است. همچنین این رقم به معنای پذیرش بیش از ۲۰ درصدی این دارایی‌ها در میان ویتنامی‌ها است که آماری شگفت‌انگیز برای کشوری پرجمعیت است. گفتنی است که داده‌های مربوط به سال ۲۰۲۲ نشان داده است که حدود ۷۰ درصد دارندگان ارزهای دیجیتال در این کشور، جوانان از گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال هستند.

۴. برزیل: ۲۶ میلیون نفر
برزیل با جمعیت ۲۱۶ میلیون نفر، یکی از کشورهایی است که از نظر سیاست‌گذاری، دوستدار ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود و همین امر باعث پذیرش گسترده این دارایی‌ها در میان مردم شده است. گزارش کریپتو دات کام نشان می‌دهد که بیش از ۲۶.۹ میلیون نفر از جمعیت این کشور دارای ارزهای دیجیتال بوده‌اند که آن را به رتبه چهارم کشورهای دارای بالاترین میزان پذیرش دارایی‌های دیجیتال قرار داده است.

۳. ایالات متحده آمریکا: ۵۲ میلیون نفر
ایالات متحده آمریکا، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان با جمعیتی در حدود ۳۴۰ میلیون نفر، در رتبه سوم کشورهایی با بیشترین تعداد دارندگان ارزهای دیجیتال قرار دارد. داده‌ها نشان می‌دهد بیش از ۵۲.۸ میلیون نفر از جمعیت این کشور مالک ارزهای دیجیتال مختلف هستند که به معنای پذیرش بیش از ۱۵ درصدی این دارایی‌ها در میان مردم آمریکا است. اکثریت این دارندگان نیز جوانان در گروه سنی ۱۸ تا ۳۴ سال هستند.

۲. چین: ۵۹ میلیون نفر
تخمین زده می‌شود که جمعیت جمهوری خلق چین در سال 2023 بیش از یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون نفر باشد که در کنار هند پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان هستند. از این جمعیت عظیم، برآورد می‌شود که حدود ۵.۵ درصد یا ۵۹ میلیون نفر صاحب ارزهای دیجیتال باشند که چین را در رده دوم کشورهای جهان با بیشترین جمعیت دارندگان ارزهای دیجیتال قرار می‌دهد.

گفتنی است که تعداد دارندگان ارزهای دیجیتال در این کشور در سال ۲۰۲۳ رشد قابل توجهی داشته که نمایانگر روند پذیرش مثبت ارزهای دیجیتال در چین است. با این حال، انتظار می‌رود کشوری با جمعیت چین و اقتصاد عظیم آن، مشارکت بیشتری در بازار دارایی‌های دیجیتال داشته باشد؛ اما سیاست‌های حزب کمونیست چین علیه این دارایی‌ها باعث شده تا مردم چین تمایل کمتری به ارزهای دیجیتال داشته باشند.

۱.هند: ۹۳ میلیون نفر
بر اساس آخرین داده‌ها، تخمین زده می‌شود که جمعیت هند در سال ۲۰۲۳ از یک میلیارد و ۴۲۸ میلیون نفر عبور کرده باشد که به معنای تبدیل شدن هند به پرجمعیت ترین کشور جهان است. از این جمعیت میلیاردی هند، حدود ۹۳.۵ میلیون نفر صاحب ارزهای دیجیتال هستند که این کشور را به برترین کشور از نظر تعداد مالکان ارزهای دیجیتال در سراسر جهان تبدیل کرده است. با وجود تلاش‌های دولت هند در گذشته برای ممنوعیت ارزهای دیحیتال، این کشور شاهد علاقه روزافزون مردم به ارزهای دیجیتال بوده است. نیروی محرکه این علاقه، جوانانی هستند که در صنعت نوظهور و پر رونق فناوری اطلاعات هند مشغول به کار هستند و این کشور را در رده نخست این شاخص قرار داده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.