تلفن همراه

گوشی

March 26, 2024
10:47 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163145

آیفون‌های اپل از ماه آینده به‌صورت خودکار در جعبه به‌روزرسانی می‌شوند

منبع: Digiato

اپل سیستم جدید و هوشمندانه‌ای را ابداع کرده است تا نرم‌افزار آیفون‌های خود را از طریق نوعی پد داخل جعبه به‌روز کند. این سیستم که با نام «Presto» شناخته می‌شود، ظاهراً از ماه آینده در آیفون‌های موجود در اپل استورهای آمریکا قابل استفاده خواهد بود. به‌همین‌ترتیب، هنگامی که آیفون جدید بخرید، دیگر نیازی به انجام به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری نیست. اما فرایند به‌روزرسانی‌های آیفون در جعبه چگونه امکان‌پذیر است؟

پیش‌از‌این گزارش‌هایی در مورد ایده کاربردی اپل برای به‌روزرسانی آیفون‌ها از داخل جعبه منتشر شده بود. این‌بار اما «مارک گورمن» از بلومبرگ می‌گوید که این سیستم قرار است به‌صورت گسترده در اپل استورهای آمریکا به‌ اجرا در بیاید. سیستم Presto این امکان را به اپل استورها می‌دهد که به‌سادگی به‌روزرسانی‌‌های نرم‌افزاری جدید را روی آیفون‌هایی که هنوز فروخته نشده‌اند، نصب کنند. این یعنی دیگر نیازی نیست که خریدار آیفون به‌صورت دستی این کار را انجام دهد؛ زیرا آپدیت آیفون به‌صورت خودکار انجام می‌گیرد.

به‌نظر می‌رسد که استفاده از Presto روی شارژ باتری دستگاه تأثیر چندانی نمی‌گذارد و به‌اصطلاح حین آپدیت، آیفون داخل جعبه شارژ خالی نمی‌کند. احتمالاً تمام این‌ها با پد مخصوص موجود در جعبه سری بعدی آیفون‌ها در دسترس قرار می‌گیرند. اپل می‌تواند این انتقال اطلاعات و به‌روزرسانی داخل جعبه را از طریق مگ‌سیف یا نوع دیگری از ارتباطات بی‌سیم انجام دهد.

گفته‌ها حاکی از این هستند که کوپرتینویی‌ها سیستم Presto را در اپل استورهای منتخب به‌صورت آزمایشی اجرا کرده بودند. از آنجایی که به‌نظر می‌رسد این آزمایش‌ها موفق بوده‌اند، اپل حالا درصدد عرضه گسترده این سیستم قرار گرفته است. فعلاً مشخص نشده که طرح آپدیت آیفون در جعبه برای آیفون‌های خارج از خاک آمریکا اجرا می‌شود یا خیر.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.