رسانه‌های اجتماعی

March 26, 2024
11:32 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163203

کودکان زیر ۱۴ سال در فلوریدا اجازه فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ندارند

منبع: Zoomit

فرماندار فلوریدا لایحه‌ای خبرساز را امضا کرد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی را برای افراد کوچک‌تر از ۱۴ سال ممنوع می‌کند.

رونالد دِسَنتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، با امضای لایحه‌ی HB 3 آن را به قانون تبدیل کرد. HB 3 به والدین نوجوانان کوچک‌تر از ۱۶ سال امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری روی دسترسی فرزند خود به شبکه‌های اجتماعی داشته باشند. یکی از بخش‌های بحث‌برانگیز این قانون، الزامی‌شدن سیستم احراز سن برای بسیاری از وب‌سایت‌ها است.

قانون جدید ایالت فلوریدا از شبکه‌های اجتماعی می‌خواهد جلوِ کودکان کوچک‌تر از ۱۴ سال را برای ساخت حساب کاربری بگیرد و حساب‌های فعلی آن‌ها را حذف کند.

طبق قانون HB 3، نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله برای ساخت و مدیریت حساب اجتماعی باید اجازه‌ی مستقیم از والدین بگیرند. پلتفرم‌های اجتماعی درصورت درخواست والدین یا خود فرد، موظف‌اند حساب اجتماعی و اطلاعات شخصی او را به‌طور کامل حذف کنند.

شرکت‌هایی که نتوانند به‌طور کامل حساب اجتماعی نوجوانان ۱۴ و ۱۵ ساله را حذف کنند، ممکن است با پرونده‌ی حقوقی در دادگاه مواجه شوند و به‌ازای هر مورد تخلف، ۱۰٬۰۰۰ دلار غرامت برای آن‌ها در نظر گرفته شود. همچنین، «نقض آگاهانه‌ی قانون» ممکن است جریمه‌ی حداکثر ۵۰٬۰۰۰ دلاری به‌ازای هر مورد به‌دنبال داشته باشد.

قانون HB 3 فلوریدا از اکثر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معروف می‌خواهد که سن کاربرانشان را احراز کنند؛ موضوعی که نگرانی‌های بزرگی درزمینه‌ی حریم خصوصی به‌همراه دارد. HB 3 از وب‌سایت‌ها می‌خواهد گزینه‌ی «احراز ناشناس سن» را ارائه دهند. منظور از این روش، احراز سن ازطریق پلتفرمی متفرقه است که نتواند پس از پایان فرایند، اطلاعات هویتی فرد را نگه‌داری کند.

سیستم احراز سن که قانون HB 3 اجباری می‌کند، وب‌سایت‌هایی را دربر می‌گیرد که حاوی محتواهای مضر برای خردسالان هستند. طبق گفته‌ی تحلیلگران، این موضوع به‌طور ویژه برای وب‌سایت‌های حاوی محتوای مستهجن محدودیت ایجاد می‌کند.

گروه‌های فعال در صنعت فناوری در زمان تدوین‌ پیش‌نویس لایحه علیه جزئیاتش موضع گرفتند و همچنان با آن مخالف‌اند. برای نمونه، NetChoice پیش از امضای رسمی HB 3 به‌دست فرماندار فلوریدا گفت این قانون عملاً در نقش کارت شناسایی برای کاربران اینترنت عمل می‌کند و باعث می‌شود تمامی ساکنان فلوریدا صرف‌نظر از سنشان، برای استفاده از خدمات آنلاین به احراز هویت مجبور شوند. قانون یادشده از ۱ ژانویه‌ی ۲۰۲۵ (۱۲ دی ۱۴۰۳) رسماً به اجرا گذاشته می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.