تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

March 26, 2024
11:46 سه شنبه، 7ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163226

نصب برخی از اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۵ غیرممکن می‌شود

منبع: Zoomit

بررسی کدهای نسخه‌ی آزمایشی اندروید ۱۵ نشان از پیش‌نیاز جدید برای نصب اپلیکیشن‌ها دارد.

گوگل با انتشار نسخه‌ی نهایی اندروید ۱۵، نصب برخی اپلیکیشن‌ها را روی این سیستم‌عامل غیرممکن خواهد کرد؛ زیرا پیش‌نیاز جدیدی برای سازگاری برنامه‌ها روی این آپدیت در راه است.

مدت‌ها است که پیش‌نیاز حداقل نسخه‌ی سیستم‌عامل برای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی نسخه‌ی ۶ قرار گرفته و به‌نظر می‌رسد با انتشار اندروید ۱۵، حداقل نسخه‌ای که اپلیکیشن‌ها باید آن را هدف قرار دهند تغییر خواهد کرد.

طبق گزارش اندروید پلیس، کد پیش‌نمایش دومین نسخه‌ی توسعه‌دهنده‌ی اندروید ۱۵ نشان می‌دهد گوگل درحال کار روی پیش‌نیاز جدیدی برای نصب برنامه‌ها است و بدین‌ترتیب فقط اپلیکیشن‌هایی روی این سیستم‌عامل نصب خواهند شد که حداقل نسخه‌ی اندروید را روی ۷٫۱ قرار دهند.

شماره‌ی کیت توسعه‌دهندگان (SDK) نسخه‌ی ۷٫۱ از اندروید ۲۴ است و درمقام‌مقایسه این عدد برای اندروید ۱۵ به ۳۵ خواهد رسید.

ظاهراً بلوک مربوط‌به تغییر حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای نصب اپلیکیشن‌ها در اندروید ۱۵ درحال‌حاضر روی این سیستم‌عامل اعمال شده است.

برنامه‌هایی که حداقل پیش‌نیازشان اندروید ۶ است درحال‌حاضر روی اندروید ۱۴ بدون هیچ مشکلی نصب می‌شوند اما نصب این دسته از اپلیکیشن‌ها روی اندروید ۱۵ با مشکل مواجه خواهد شد. درواقع هنگام نصب این نوع برنامه‌ها، پیام خطایی ازطرف Google Play Protect نمایش داده می‌شود و حتی ازطریق ADB نیز امکان نصب آن‌ها وجود نخواهد داشت.

تغییر پیش‌نیاز نصب برنامه‌ها در اندروید ۱۵ احتمالاً روی طیف گسترده‌ای از کاربران این سیستم‌عامل تأثیر نخواهد داشت زیرا درحال حاضر سهم اندروید ۶ در بازار اندروید بسیار پایین است.

در هر صورت برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان باید با به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های خود، حداقل نسخه‌ی موردنیاز برای نصب را به اندروید ۷٫۱ ارتقاء دهند تا جلوی بروز مشکلات احتمالی را هنگام نصب روی اندروید ۱۵ بگیرند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.