پیام‌رسان

تلفن همراه

March 28, 2024
12:45 پنجشنبه، 9ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163308

واتس‌اپ امکان ارسال عکس‌ها و ویدیوها با کیفیت HD را فراهم می‌کند

منبع: Digiato

واتس‌اپ در شهریورماه 1402، قابلیتی را معرفی کرد که به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌ها را با وضوح و کیفیت بالاتر ارسال کنند. کاربران برای این منظور باید رزولوشن مناسب را به‌صورت دستی و جداگانه برای هر تصویر انتخاب کنند که این موضوع برای برخی افراد کمی پیچیده است. حالا واتس‌اپ در نسخه بتای جدید، به‌صورت اتوماتیک فیلم و عکس را با کیفیت بالاتر ارسال می‌کند.

به‌ گزارش GSMArena، با بررسی نسخه بتای 2.24.7.17 واتس‌اپ نسخه اندروید، مشخص شده است که همه تصاویر و ویدیوها می‌توانند با کیفیت HD و به‌صورت اتوماتیک ارسال شوند. کاربر می‌تواند به‌صورت پیش‌فرض کیفیت ارسال عکس و فیلم را روی حالت استاندارد و HD قرار دهد. بدیهی است که ارسال عکس و فیلم از طریق این گزینه، کیفیت بالایی نسبت به گزینه کیفیت استاندارد (Standard quality) دارد.

وقتی «کیفیت استاندارد» را انتخاب می‌کنید، فرد گیرنده رسانه را در یک فایل فشرده برای تحویل سریع‌تر و درعین‌حال پایین نگه‌داشتن کیفیت دریافت می‌کند. گفته می‌شود که کیفیت HD شش برابر فضای بیشتری اشغال می‌کند و ارسال آن کندتر خواهد بود.

مزایای این ویژگی جدید واتس‌اپ
این گزینه به شما امکان می‌دهد که درصورت نیاز، برخی از عکس و فیلم‌های زیبا، مهم و ضروری را با کیفیتی متفاوت ارسال کنید. همچنین با فعال‌کردن این گزینه، تمام عکس‌ها و ویدیوهای ارسالی به‌صورت اتوماتیک با کیفیت HD ارسال می‌شوند.

این ویژگی برای تعداد معینی از کاربران بتا عرضه شده است. هنگامی که تمام مشکلات و باگ‌های مربوط به این ویژگی برطرف شوند، به‌صورت عمومی و در نسخه‌های رسمی واتس‌اپ در دسترس خواهد بود. هنوز مشخص نیست که دقیقاً در چه تاریخی این ویژگی انتشار می‌یابد، اما بهتر است برنامه واتس‌اپ را به‌طور منظم آپدیت کنید تا به‌محض انتشار این ویژگی، به آن دسترسی داشته باشید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.