بانکداری و پرداخت الکترونیک

فناوری اطلاعات

March 28, 2024
20:36 پنجشنبه، 9ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163327

قطع همکاری سیستم پرداخت سامسونگ با میر روسیه

منبع: ایسنا

سرویس پرداخت «سامسونگ پی» شرکت سامسونگ الکترونیکس، از سوم آوریل، دیگر با کارت‌های پرداخت ملی میر (Mir) روسیه کار نخواهد کرد.

کارت‌های پرداخت صادره از سوی سیستم ملی پرداخت میر، پس از این که رقبای آمریکایی، فعالیتهایشان را در روسیه در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، متوقف کردند و کارت‌های پرداخت صادره توسط آنها غیرفعال شدند، اهمیت بیشتری یافتند.

مقامات آمریکایی در فوریه، تحریم‌های گسترده ای را علیه روسیه وضع کردند که شامل سیستم ملی کارت پرداخت (NSPK) بود که کارت‌های میر را کنترل می‌کند.

«سامسونگ پی» در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد از سوم آوریل سال ۲۰۲۴، افزودن و استفاده از کارت‌های میر در «سامسونگ پی»، امکان پذیر نخواهد بود.

سرویس پرداخت سامسونگ اعلام کرد خدماتش در بلاروس که هدف تحریم‌های سنگین غربی قرار گرفته است، ادامه خواهد داشت.

سیستم ملی کارت پرداخت روسیه تائید کرد که استفاده از کارت‌های میر در اپلیکیشن «سامسونگ پی»، از سوم آوریل، معلق می‌شود. اما اپلیکیشن پرداخت میر را همچنان می‌توان از فروشگاه برنامه روسی «رواستور» (RuStore)، برای کاربران اندروید و گالری اپلیکیشن اندروید، دانلود کرد.

اپلیکیشن پرداخت میر در فروشگاههای برنامه اپل و گوگل قابل دسترس نیست.

بر اساس گزارش رویترز، آنتون گورلکین، معاون کمیته سیاست اطلاعاتی پارلمان روسیه، روز چهارشنبه در تلگرام نوشت: آمریکایی‌ها برای دشوار کردن زندگی روس‌ها، با کره‌ای‌ها هماهنگ شده‌اند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.