5G, 6G, vRAN, OpenRAN

اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

رگولیشن

March 28, 2024
21:10 پنجشنبه، 9ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163341

دکل‌های هوشمند و DAS درآمد شرکت دکلهای مخابراتی چین را افزایش می‌دهد

ICTna.ir -افزایش رشد بخش های نوظهور بیزینس دکل های مخابراتی در چین به جبران کسب و کار اصلی آن کمک کرده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت دکل های موبایل چین (شاید چیزی شبیه به شرکت سایت شیرینگ شهرداری تهران یا ایرانین تاورز) که مالک و اداره کننده سایت های ایستگاه پایه (BTS) به نمایندگی از شرکت های مخابراتی دولتی چین است، افزایش 11 درصدی درآمد کل سال را  به 9.75 میلیارد یوان چین (معادل 1.35 میلیارد دلار) گزارش کرده است. درآمد کل فقط 2 درصد بهبود یافت و به 94 میلیارد یوان (معادل 13.1 میلیارد دلار) رسید، و درآمد در تجارت برج اصلی آن با 3درصد کاهش به 75.0 میلیارد یوان (معادل 10.4 میلیارد دلار) رسید.

اما انحصار زیرساخت در سه بخش کوچکتر پیشرفت می کند، با افزایش 28 درصدی برج های هوشمند به 7.3 میلیارد یوان (1 میلیارد دلار)، DAS با رشد 23 درصدی به 7.1 میلیارد یوآن (986 میلیون دلار) و فروش انرژی با رشد 32 درصدی به 4 میلیون یوان رسیده است.

واحد برج های هوشمند بیشتر امکانات لازم برای نظارت محیطی را برای سازمان های دولتی مانند حفاظت از محیط زیست، منابع آب و حمل و نقل فراهم می کند.

این شرکت می گوید که اکنون 217هزار دکل موبایل، یعنی حدود 10 درصد از کل را به “برج های دیجیتال” ارتقا داده است تا به بیش از 40 متقاضی دولتی خدمات رسانی کنند. این سازمان گفت که «راه‌حل‌های مبتنی بر سناریو» را برای حفاظت از زمین‌های کشاورزی، جلوگیری از سوزاندن کاه، و اجرای قانون ماهیگیری، از جمله موارد استفاده دیگر، ارائه می‌کند.

شرکت برجهای مخابراتی چین گفت که تجارت DAS در سال گذشته کل منطقه تحت پوشش را 37 درصد افزایش داد و پوشش راه آهن پرسرعت را 20 درصد افزایش داد.

این شرکت اعلام کرد که در سال 2023 حدود 586هزار ایستگاه پایه 5G ساخته است که بیش از 95 درصد از آنها شامل اشتراک منابع موجود بوده است.

زیربنای گسترش کسب و کار افزایش 21 درصدی سرمایه به 31.7 میلیارد یوان (4.4 میلیارد دلار) بود که هزینه های اضافی در تمام بخش ها پخش شد.

سرمایه‌گذاری در ساخت برج‌های جدید که بیش از نیمی از بودجه کل را به خود اختصاص می‌دهد، 16 درصد افزایش یافت، اما بیشترین افزایش مربوط به جایگزینی و بهبود سایت بود که با تلاش شرکت برای افزایش چرخه عمر دارایی‌ها و اطمینان از پشتیبان‌گیری باتری، 41 درصد افزایش یافت.

برای پشتیبانی از محصولات جدید صنعت و ارتقاء پلت فرم، 16 درصد اضافی به برج هوشمند و سرمایه انرژی اختصاص داد.

شرکت برج های مخابراتی چین هیچ راهنمایی در مورد حجم 2024 ارائه نکرده است.

اعداد 2023 آن نشان دهنده پیشرفت آن در تنوع است. در پنج سال گذشته، کسب و کار برج های اصلی آن از 96 درصد کل درآمد به 80 درصد کاهش یافته است، با رشد DAS از 2.5 درصد به 7.6 درصد و برج های هوشمند از 1.8 درصد به 7.7 درصد.

ارزش سهام برج های مخابراتی چین در هنگ کنگ روز سه شنبه 3.2 درصد کاهش یافت.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.