رسانه‌های اجتماعی

March 31, 2024
22:06 یکشنبه، 12ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163462

پرطرفدارترین موضوعات یوتیوب در سال ۱۴۰۳

منبع: Peivast

یوتیوب با ۲.۷ میلیارد کاربر فعال ماهانه، دومین پلتفرم بزرگ شبکه اجتماعی است. این پلتفرم با تغییر به سمت انتشار محتوای کوتاه، در حال رقابت شدید با پلتفرم‌هایی مانند TikTok است. اما یوتیوب همچنان بر بازار ویدیوهای طولانی مدت تسلط دارد و بستر مناسبی برای محتوای آموزشی، سرگرمی و کسب‌وکار محسوب می‌شود.

در ادامه برخی از جدیدترین موضوعات پرطرفدار در YouTube را لیست و معرفی می‌کنیم.

 

 

همچنین در ادامه برخی از قابل توجه‌ترین روندهای YouTube را معرفی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چرا پرطرفدار هستند و بینندگان زیادی را جذب می‌کنند.

۱- ویدئوهای کوتاه یوتیوب

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۸۴۰۰ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: ویدیوهای کوتاه یوتیوب یک پلتفرم محتوای کوتاه است که ویدیوهای عمودی را با طول ۶۰ ثانیه یا کمتر نمایش می‌دهد. تغییر به سمت محتوای کوتاه برای رقابت با پلتفرم‌هایی مانند TikTok باعث شده تا برندهای بزرگی مانند YouTube دست به نوآوری بزنند. در فوریه ۲۰۲۳ تعداد بازدیدهای روزانه ویدیوهای کوتاه از ۵۰میلیارد عبور کرد.

۲- آنباکسینگ و معرفی آیتم‌های خریداری شده (Try On Haul)

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۲۰۳ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: A Try On Haul یک سبک ویدیویی است که در آن یک اینفلوئنسر، لباسی را از یک برند برای تبلیغ دریافت می‌کند. در این ویدیو، تولیدکننده محتوا لباس را امتحان می‌کند و نظرات خود را در مورد برند به اشتراک می‌گذارد. سازنده در یوتیوب لینک‌های خرید مربوط به هر لباس را در توضیحات ویدیو قرار می‌دهد تا بینندگان بتوانند کالایی را که دوست دارند خریداری کنند.

۳- موزیک لوفی (Lofi)

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۴۲۷ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: موسیقی لوفی زیرشاخه‌ای از موزیک الکترونیکی است که با نواقصی مانند نویز پس زمینه برای کمک به تمرکز و آرامش ضبط شده است. موسیقی لوفی می‌تواند تمرکز را در حین مطالعه یا انجام وظایف کاری به‌صورت تمرکز عمیق افزایش دهد. Lofi Girl با ۱۲.۶ میلیون مشترک، پرمخاطب‌ترین کانال موسیقی لوفی در یوتیوب است.

۴- تلفیق‌های TikTok (TikTok Compilation)

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۲۳۵۰ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: مدت زمان تلفیق یک ویدیو مونتاژ طولانی و زمان‌بر است. زیرا که از ۲ یا چند ویدیوی کوتاه‌ ترکیب شده با هم تشکیل شده است. در یوتیوب، کاربران می‌توانند تلفیق‌های TikTok را که از ۱۰ها کلیپ محبوب تیک‌تاک تشکیل شده است بیابند. بینندگان این ویدیوها را جست‌وجو می‌کنند تا کلیپ‌های طولانی‌تر از فیلم‌های خنده‌دار، شوخی‌ها، فیلم و غیره را تماشا کنند.

۵- بلاکس فروتس (Blox Fruits)

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۸۹۰۰ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: Blox Fruits یک بازی Roblox است که از سری انیمیشن One Piece الهام گرفته شده است. این گیم در پلتفرم یوتیوب محبوب است چون سازندگان محتوا در این زمینه آموزش‌های گیم، پیشرفت و سایر کلیپ‌های جالب را به اشتراک می‌گذارند تا به بینندگان کمک کنند بازیکنان بهتری شوند. بنابراین این بازی محبوب از زمان عرضه در سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۱۴ میلیارد بازدید داشته است.

۶- یوتیوبرهای مجازی (VTubers)

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۲۰۲۵ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: VTubers یا یوتیوبرهای مجازی (Virtual YouTubers) تولیدکنندگان محتواهایی هستند که از آواتارهای دیجیتال در تولید محتوا استفاده می‌کنند. بنابراین آن‌ها به جای اینکه چهره خود را نشان دهند، برند خود را حول آواتار می‌سازند. و Gawr Gura، یک VTuber پردرآمد، بیش از ۱ میلیون دلار از درآمد سوپر چت (Super Chat) به‌دست آورده است.

۷- کانال یوتیوب بدون چهره

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۶۴۰۰ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: کانال یوتیوب بدون چهره به‌صورتی است که سازنده چهره خود را در ویدیوها نشان نمی‌دهد. سازندگان برای حفظ حریم خصوصی و اجتناب از قرار گرفتن در معرض عموم ناشناس می‌مانند. این روش در واقع به تمرکز بیشتر روی خود محتوا به جای سازنده کمک می‌کند.

۸- Gracie’s Corner

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۷۱۰۰ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: منظم

توضیحات: Gracie’s Corner یک کانال آموزشی یوتیوب برای کودکان است. هر ویدیو از آهنگ‌های جذاب و موارد آموزشی مانند حروف الفبا، شمارش و غیره استفاده می‌کند. بنابراین این کانال تنها در ۳ سال به بیش از ۲.۹ میلیون مشترک رسیده است.

۹- LankyBox

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۶۶۰۰ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: در حال انفجار

توضیحات: LankyBox یک کانال یوتیوب است که جاستین کروما (Justin Kroma) و آدام مک آرتور (Adam McArthur) در آن حضور دارند. آن‌ها فیلم‌های انیمیشن، موزیک‌ویدیو، محتوای بازی و طرح‌های کمدی تولید می‌کنند. این کانال ۲۷.۵ میلیون مشترک و بیش از ۳۶ میلیارد بازدید دارد.

۱۰- GameToons

رشد جست‌وجوی ۵ ساله: ۶۶۲۷ درصد

وضعیت رشد جست‌وجو: منظم

توضیحات: GameToons یک کانال یوتیوب است که به‌ سرعت در حال رشد است و تقلیدهای متحرک کارتونی بازی‌های محبوب را می‌سازد. تنها در ۳ سال، این کانال به ۸.۴۵ میلیون مشترک و بیش از ۲.۸ میلیارد بازدید رسیده است.

جمع‌بندی
در این مطلب فهرست موضوعات پرطرفدار در یوتیوب را معرفی کردیم. بسیاری از این روندها موضوعات بلندمدتی هستند که باید به آن‌ها توجه کرد. همچنین لازم است نظارت بر روند پلتفرم یوتیوب به‌صورت مستمر و ادامه‌دار باشد

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.