پیام‌رسان

تلفن همراه

March 31, 2024
22:32 یکشنبه، 12ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163489

چت‌بات تجاری شهر نیویورک کاربران را به قانون‌شکنی ترغیب می‌کند

منبع: Zoomit

مشکل ارائه‌ی پاسخ‌های اشتباه و گمراه‌کننده و حتی خطرناک، این بار گریبان چت‌بات هوش مصنوعی نیویورک را گرفته است.

چت‌بات هوش مصنوعی نیویورک در حال ارائه‌ی اطلاعات نادرست است و حتی گاهی‌اوقات، کاربران را به انجام اقدامات غیرقانونی ترغیب می‌کند. این چت‌بات به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند که به اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند.

گزارش جدید The Markup که با همکاری دو مؤسسه‌ی غیرانتفاعی Documented و The City تهیه شده، حاوی نمونه‌های متعددی از پاسخ‌های نادرست چت‌بات نیویورک به سؤالات مربوط به سیاست‌های مسکن، حقوق کارگری و سایر موضوعات است.

اریک آدامز، شهردار نیویورک، چت‌بات این شهر را سال گذشته به‌عنوان بخشی از پورتال MyCity معرفی کرد. پورتال مذکور در مارس ۲۰۲۳ (اسفند ۱۴۰۱ و فروردین ۱۴۰۲) به‌عنوان مرکزی واحد برای ارائه‌ی خدمات و مزایای شهری ایجاد شد.

چت‌بات نیویورک مبتنی‌بر پلتفرم آژور مایکروسافت است و برای صاحبان مشاغل طراحی گزینه‌ی مناسبی به‌حساب می‌آید. سرویس مذکور به‌عنوان منبعی برای کسب اطلاعات قابل‌ اعتماد تبلیغ شد که داده‌هایش را به‌طور مستقیم از وب‌سایت‌های دولتی نیویورک به‌دست می‌آورد.

چت‌بات نیویورک فعلاً در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد و در قوانین سلب مسؤلیت آن اشاره شده که شاید گاهی‌اوقات محتوای نادرست، مضر یا مغرضانه ارائه دهد. طبق نتایح آزمایش‌ها، چت‌بات نیویورک بارها و بارها اطلاعات نادرست ارائه داده است.

چت‌بات نیویورک درمورد اینکه آیا کارفرمایان می‌توانند انعام کارگرانشان را تصاحب کنند، آیا مشاغل باید درمورد تغییرات و برنامه‌ریزی‌ها به مشاغل اطلاع دهند و چند سؤال دیگر پاسخ اشتباه داد. یکی از کارشناسان مسکن، چت‌بات مذکور را از نظر ارائه‌ی اطلاعات نادرست در بدترین حالت ممکن، خطرناک توصیف کرد.

لزلی براون، سخنگو دفتر فناوری و نوآوری نیویورک، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «چت‌بات تاکنون پاسخ‌های به‌موقع و دقیق به هزاران نفر ارائه داده است و ما همچنان بر ارتقای آن تمرکز خواهیم کرد تا بتوانیم از مشاغل کوچک در سرتاسر شهر، بهتر حمایت کنیم.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.