اپراتورها

اینترنت و شبکه

باندپهن

باندپهن ثابت

خبر اول

فیبرنوری

April 2, 2024
9:09 سه شنبه، 14ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163573

HKT برای اولین بار در هنگ کنگ از 50G PON استفاده کرد

ICTna.ir –  شرکت HKT می گوید استقرار فناوری 50G PON این شرکت را قادر می سازد تا به راحتی عملکرد شبکه موجود خود در هنگ کنگ را افزایش دهد. اپراتور HKT مستقر در هنگ کنگ به اولین ارائه دهنده خدمات مخابراتی در این شهر تبدیل شده است که آخرین فناوری 50G PON را به کار می گیرد، زیرا این شرکت آماده می شود تا تحویل برنامه های کاربردی 50G را افزایش دهد که به اتصالات اینترنت پهن باند فوق العاده پرسرعت به خانه و مشتریان تجاری منتج می شود.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با توسعه خانه‌های هوشمند، تقاضا برای اتصالات چند دستگاهی با سرعت بالا افزایش یافته است تا فعالیت‌هایی مانند پخش ویدیوی 8K، انتقال و اشتراک‌گذاری فایل‌های ویدئویی بزرگ در خانه، بازی‌های آنلاین و حتی نظارت بر بازار مالی در زمان واقعی را انجام دهد. بروس لام، مدیر عامل HKT در بیانیه ای در این خصوص گفت: ما به کاوش فناوری های پیشرفته برای رفع نیازهای آینده مشتریان خود در ارتباطات مخابراتی ادامه خواهیم داد.

در حال حاضر، شبکه پهن باند فیبر 10G HKT حدود 2.4 میلیون خانوار را پوشش می دهد و 50هزار ساختمان مسکونی و همچنین 8هزار ساختمان تجاری در هنگ کنگ را پوشش داده است. این شرکت دارای زیرساخت شبکه فیبری گسترده و مستحکم با طول کل بیش از 2.5 میلیون کیلومتر است که بیش از اندازه کافی برای دور زدن زمین برای بیشتر از 60 بار است!

به گفته این اپراتور مخابراتی، استقرار فناوری 50G PON این شرکت را قادر می سازد تا به راحتی عملکرد شبکه موجود خود را افزایش دهد.

HKT اشاره کرد که پهنای باند فیبر 50G با سرعت دانلود مشخصات تا 50 گیگابیت بر ثانیه، بهبود قابل توجهی در سرعت ارائه می دهد. این سرویس هنگامی که با آخرین فناوری Wi-Fi 7 جفت شد، اپراتور اضافه کرد که افزایش پهنای باند از اتصال چند دستگاهی هم‌زمان از همه نوع برای کاربران هم در خانه و هم در محیط تجاری پشتیبانی می‌کند.

HKT گفت که تأخیر نیز به طور متوسط ​​27 درصد در مقایسه با شبکه فیبر گیگابیتی بهبود می یابد.

استیو نگ، مدیر گروه تجاری در HKT، گفت که پذیرش 50G PON اپراتور مخابراتی را قادر می‌سازد تا نیازهای شبکه در حال تغییر مشتریان سازمانی مختلف را برآورده کند. او گفت: با فراگیر شدن برنامه‌های هوش مصنوعی و ابری، تقاضای مشتریان سازمانی برای پهنای باند، سرعت و تأخیر کم همچنان افزایش یافته است. آموزش از راه دور. رویدادهای در مقیاس بزرگ مانند نمایشگاه‌ها و کنسرت‌ها تقاضاهای زیادی را برای راه‌حل‌های پخش زنده یا تجربه AR/VR ایجاد می‌کنند.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.