گوشی

April 2, 2024
19:23 سه شنبه، 14ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163607

سامسونگ دوباره پرفروش‌ترین برند گوشی جهان شد

سامسونگ که چندی پیش برای اولین بار جایگاه نخست فروش گوشی را به اپل واگذار کرده بود اکنون پس از عرضه گوشی‌های جدید نسل S24 توانسته است مقام پیشین خود را بدست آورد.

به گزارش پیوست، سامسونگ که پس از عرضه نسل پانزدهم گوشی‌های آیفون برای اولین بار مقام نخست را به رقیب آمریکایی خود واگذار کرده بود، توانست جایگاه پیشین خود را در برابر اپل احیا کند.

این غول کره‌ای گوشی‌های هوشمند در ماه فوریه با سهم ۳۴ درصدی جایگاه اول خود را در اروپا حفظ کرد و در ایالات متحده، که زمین خانگی اپل است، با سهم ۳۶ درصدی توانست ۱۶ درصد نسبت به ماه قبل افزایش فروش داشته باشد و به همین دلیل فراتر از حد انتظار عمل کرد. در همین مدت سهم اپل در بازار آمریکا از ۶۴ درصد به ۴۸ درصد کاهش یافت.

بازگشت پیروزمندانه این برند کره‌ای عمدتاً به گوشی پرچمدار جدید سری گلکسی S24 آن نسبت داده می‌شود که در اواسط ژانویه با اولین ویژگی‌های هوش مصنوعی عرضه شد.

تا پایان ماه فوریه، عرضه جهانی سری گلکسی اس ۲۴ در مجموع ۶.۵۳ میلیون دستگاه بوده است.

البته حجم فروش این نسل جدید، نسبت به کل فروش گلکسی S23 در پایان فوریه ۱۰ درصد کمتر بود، اما با توجه به اینکه سری جدید گوشی‌های هوشمند حدوداً ۱۰ روز دیرتر از تاریخ عرضه سری‌های قبلی عرضه شدند، می‌توان گفت گوشی‌های تازه وارد عملکرد قابل توجهی داشته‌اند.

در ماه فوریه، سری گلکسی S24 معادل ۵۲ درصد از فروش گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده را تشکیل می‌داد.
با اولین سری از گوشی‌های مجهز به هوش مصنوعی جهان، کاربران می‌توانند بدون استفاده از برنامه جانبی، به ترجمه همزمان مکالمات تلفنی خود به ۱۳ زبان دسترسی داشته باشند. علاوه بر قابلیت‌های هوش مصنوعی گلکسی S24 اولترا، به عنوان پرچمدار این سری، در صدر فهرست بهترین دوربین‌های گوشی توسط Consumer Reports قرار گرفته است.

علاوه بر این مدل‌های تاشو نیز جایگاه قابل توجهی دارند. تا پایان ماه فوریه، جدیدترین سری گلکسی Z5 در شش ماه پس از عرضه، ۷.۳۹ میلیون دستگاه فروخته است – ۴.۷۶ میلیون دستگاه برای Flip و ۲.۶۳ میلیون دستگاه برای Fold. سلف آن Z4 در مدت مشابه ۷.۳۴ میلیون فروخته است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.