اپراتورها

تلفن همراه

خبر اول

April 3, 2024
10:39 چهارشنبه، 15ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163621

با حذف ACP از بسته حمایتی مجلس نمایندگان آمریکا؛ کمک هزینه ارتباطی یک قدم دیگر به مرگ نزدیک‌تر می‌شود!

ICTna.ir – مجلس نمایندگان آمریکا از گنجاندن بودجه برای برنامه اتصال مقرون به صرفه (ACP) و همچنین برنامه «ریپ و جایگزینی» در آخرین بسته هزینه خود نادیده گرفت و هر دو برنامه را به لبه پرتگاه سوق داد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، مجلس نمایندگان بامداد پنجشنبه (21 مارس) از بسته هزینه ای 1.1 تریلیون دلاری رونمایی کرد که در صورت تصویب، دولت را از تعطیلی آخر هفته باز می دارد. با این حال، کاری که انجام نخواهد داد، تأمین مالی برنامه اتصال مقرون به صرفه (ACP) قبل از پایان آن در ماه مه خواهد بود!

با تعیین ماه آوریل به عنوان آخرین ماه تأمین مالی کامل ACP، طرفداران امیدوار بودند که کنگره بودجه این برنامه را در قوانین مربوط به هزینه‌های ضروری به تصویب برساند. علاوه بر ACP، یکی دیگر از اولویت‌های اصلی صنعت مخابرات، دریافت بودجه بیشتر برای برنامه شبکه‌های امن است که به آن rip and replace نیز می‌گویند. اپراتورهای شبکه زنگ خطر را به صدا در آورده اند که بودجه اختصاص داده شده برای برنامه 2020 کمتر از 40 درصد از آنچه برای پوشش هزینه های لازم برای حذف و جایگزینی تجهیزات مخابراتی ساخت چین لازم است تامین خواهد کرد.

انجمن حاملان رقابتی (CCA) در نامه‌ای به رهبر کنگره در اوایل این ماه نوشت: این برنامه نمی‌تواند موفق شود تا زمانی که کنگره 3.08 میلیارد دلار کسری را تأمین نکرده باشد.

در واقع، Viaero، بزرگترین دریافت کننده بودجه Rip-and-Replace، درخواست های متعددی را برای تمدید زمان با FCC برای تکمیل حذف تجهیزات خود با اشاره به “فقدان بودجه کامل” ارسال کرده است.

Viaero در یک پرونده در این ماه گفت: “عدم اقدام کنگره و کمبود بودجه کاملاً خارج از کنترل ما است.”

رئیس جمهور بایدن در ابتدا 6 میلیارد دلار برای ACP و 3 میلیارد دلار برای طرح ملی Rip and Replace در بودجه سال مالی 2024 خود که اکتبر گذشته منتشر شد درخواست کرده بود. در نامه ای هفته گذشته، گروهی از سناتورهای دموکرات و مستقل نیز از رهبری کنگره خواستند تا بودجه هر دو برنامه را در قانون تصویب کنند:”ما آماده همکاری با شما به روشی دو حزبی هستیم تا از کمبود بودجه برای هر دوی این ابتکارات حیاتی جلوگیری کنیم، از جمله نحوه پرداخت برای سرمایه گذاری های جدید در هر کدام. افزایش دهنده درآمد، که می تواند شکاف ها را برای ACP و برنامه شبکه های امن پر کند و به کنگره زمان می دهد تا بسته بلندمدتی را در نظر بگیرد که این برنامه ها را حفظ کند، رهبری آمریکا را در نوآوری مخابراتی حفظ کند و به نگرانی های مهم امنیت ملی رسیدگی کند.”

بسته 1.1 تریلیون دلاری کاخ سفید شامل بودجه برای هر دو برنامه نمی شود!

در بیانیه‌ای بعدازظهر سه شنبه، انجمن حامل‌های رقابتی اعلام کرد که فقدان بودجه «طرح ملی جایگزینی» در بسته هزینه‌های امروز «به کاهش پوشش بی‌سیم در آمریکا منجر می‌شود» و افزود که «کنگره این دستور امنیت ملی را ایجاد کرده است و حالا دیر شده است!”

مسئله ACP به “راه حل های دیگری” نیاز دارد

در بیانیه ای صبح امروز در پاسخ به بسته مجلس نمایندگان، جیجی سون، مدافع پهنای باند و سخنگوی کمپین پهنای باند مقرون به صرفه که برای تامین بودجه ACP تلاش می کند، عدم اقدام کنگره در مورد برنامه یارانه پهنای باند را “شرم آور” خواند: ما عمیقاً از اینکه بودجه برای برنامه اتصال مقرون به صرفه در بسته هزینه‌های مینی‌بوس گنجانده نشده است، ناامید هستیم. انفعال کنگره به این معنی است که بیش از 23 میلیون خانواده یارانه پهنای باند خود را در ماه مه از دست خواهند داد. “به دلیل بازی سیاسی، حدود 60 میلیون آمریکایی مجبور خواهند شد بین پرداخت هزینه اینترنت یا پرداخت برای غذا، اجاره و سایر خدمات آب و برق، انتخاب های سختی داشته باشند، که شکاف دیجیتالی را در این کشور افزایش می دهد. خجالت آور است که یک برنامه محبوب و دو حزبی با پشتیبانی تقریباً نیمی از کنگره به دلایل سیاسی به پایان خواهد رسید!

سون گفت: در حالی که سنا هنوز باید درباره موضع نهایی خود در خصوص این بسته مذاکره کند، و در حالی که قانون تمدید ACP برای تأمین مالی موقت برنامه با 7 میلیارد دلار از حمایت گسترده دو حزبی برخوردار است ، بعید است که هیچ اصلاحیه‌ای برای گنجاندن بودجه ACP در بسته هزینه نهایی این هفته وجود داشته باشد.

او گفت: “این گواهی بر این روند است که به نظر می رسد کاپیتول هیل امروز نمی تواند یک برنامه پهنای باند پایدار برای افراد کم درآمد را تامین مالی کند، بنابراین ما باید به دنبال راه حل های دیگری باشیم.”

به گفته سون، این شامل «اصلاح صندوق خدمات همگانی برای ارائه مکانیسم تأمین مالی دائمی برای طرح مقرون به صرفه بودن پهنای باند» است.

دیگر فعالان در صنعت به دنبال اصلاح صندوق خدمات جهانی به عنوان وسیله ای برای حل مسئله ACP هستند. اما چنین اصلاحاتی حداقل ماهها طول خواهد کشید و مشکل فوری 23 میلیون خانواری که در شرف از دست دادن ACP هستند را حل نخواهد کرد.

در همین حال، گزارش‌های بی‌شماری اخیراً تأثیر گسترده‌ای را که از دست دادن ACP بر مصرف‌کنندگان، صنعت و اقتصاد خواهد داشت، تشریح کرده‌اند.

طبق تحقیقات نیو استریت، این آمار شامل گزارش‌هایی است مبنی بر اینکه صنعت مخابرات 4 میلیارد دلار با از دست دادن ACP از دست خواهد داد و طبق گفته FCC، اکثر مشتریان ACP پس از پایان یارانه با اختلال در خدمات مواجه خواهند شد. هفته گذشته، موسسه بنتون برای پهنای باند و جامعه نیز مطالعه‌ای را منتشر کرد که نشان می‌دهد ACP سالانه 16.2 میلیارد دلار سود اقتصادی دارد که تقریباً دو برابر هزینه سالانه برنامه است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.