باندپهن ثابت

خبر اول

فیبرنوری

April 3, 2024
10:53 چهارشنبه، 15ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163626

مدیرعامل Technetix میگوید ارتقاء 1.8 گیگاهرتز باعث رشد فناوری کابلی می‌شود

ICTna.ir – در پایان سال 2023 و تا آغاز سال 2024، روایت کلی در میان تامین‌کنندگان شبکه پهنای باند این است که ضعف فعلی در مخارج اپراتوری در نیمه دوم سال 2024 بهبود می‌یابد، زیرا مشتریان شروع به پر کردن مجدد موجودی محصولات خود می‌کنند و با ارتقاء شبکه تهاجمی‌تر می‌شوند. شرکت Technetix در سال 2023 رکوردی را ثبت کرد و انتظار رشد “قابل توجه” درآمد در سال جاری را دارد. پل برودهرست، مدیر عامل متخصص کارخانه، می‌گوید مسیر پیش رو به‌ویژه در آمریکای شمالی، به‌روزرسانی‌هایی با فرکانس 1.8 گیگاهرتز است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، یکی از شرکت هایی که به نظر می رسد حداقل تا پایان سال 2023، این روند را کاهش داده Technetix است، این شرکت تامین کننده تجهیزات خارجی، تجهیزات نیروگاهی و فناوری های بی سیم مستقر در بریتانیا است.

با کمک رشد فروش در آمریکای شمالی، این شرکت خصوصی اعلام کرد که درآمد سال 2023 با 33 درصد افزایش به 123.5 میلیون پوند استرلینگ (155.46 میلیون دلار آمریکا) و سود ناخالص 35.8 میلیون پوند (45.11 میلیون دلار) رسید. درآمدهای منطقه قاره آمریکا 282 درصد در سال 2023 افزایش یافت و به 62.6 میلیون پوند (83.44 میلیون دلار) رسید. این شرکت انتظار دارد تا سال 2024 به رشد درآمد «قابل توجهی» دست یابد.

پل برودهرست، رئیس، موسس و مدیر عامل گروه تکنتیکس، گفت: “محرک بزرگ برای ما رشد در ایالات متحده آمریکا است.”

او گفت که Technetix با تعداد معدودی از اپراتورها، از جمله یک اپراتور Tier 1 در کانادا و دیگری در ایالات متحده آمرکیا، مورد توجه قرار گرفته است. Broadhurst خاطرنشان کرد که رشد Technetix در این بخش تا حدی با خروج تدریجی سیسکو از بازار سخت‌افزار کابلی همراه بود.

رشد این شرکت در سرتاسر قاره آمریکا نیز با خرید لیندسی باند پهن توسط Technetix در سال 2022 کمک شده است ، حرکتی که Technetix را وارد بازی قدرت شبکه و گسترش محصولات بی‌سیم، از جمله دروازه‌های Wi-Fi و مینی سلول‌ها کرد. ممکن است M&A بیشتری در راه باشد. این شرکت در گزارش خود درباره نتایج سال 2023 گفت: Technetix “تعدادی از فرصت‌های استراتژیک و بزرگ را دنبال می‌کند . ”

 

روی ارتقاهای 1.8 گیگاهرتز تمرکز کنید، پتانسیل «فوق العاده بالا» است!

Broadhurst گفت که اکثریت کسب و کار Technetix اکنون بر روی قاره آمریکا متمرکز شده است و تمرکز زیادی در آمریکای شمالی دارد.

اما تأثیر بزرگ‌تر بر رشد کلی تغییر به سمت ارتقاء کارخانه‌های بیرونی است، از جمله گسترش کارخانه هیبریدی فیبر/کوآکس (HFC) به فناوری 1.8 گیگاهرتز است. این امر طیف شبکه HFC را از سقف های قدیمی در همسایگی 750 مگاهرتز، 860 مگاهرتز و حتی 1 گیگاهرتز گسترش می دهد. حرکت به سمت 1.8 گیگاهرتز همچنین گامی به سوی گزینه طیف گسترده برای ارتقاء شبکه DOCSIS 4.0 است.

Broadhurst خاطرنشان می کند که اپراتورهای کابلی سال هاست که گره ها را برای تولید ظرفیت تقسیم می کنند، اما نگاه فعلی به سمت 1.8 گیگاهرتز نشان دهنده اولین سرمایه گذاری بزرگ بالقوه در کارخانه HFC خارج از 20 سال است.

اپراتورها با خاموش کردن پلتفرم‌های ویدیویی قدیمی QAM به منظور آزاد کردن ظرفیت برای DOCSIS و همچنین کشف راه‌هایی برای افزایش انتقال نیروگاه خارجی به 1.8 گیگاهرتز، شروع به مهاجرت به تمام IP کرده‌اند .

Technetix در سال گذشته با آمپرهای 1.8 گیگاهرتز آماده DOCSIS 4.0، چند ضربه‌ای و غیرفعال‌هایی که از یک «شکل فوق‌العاده بالا» پشتیبانی می‌کنند وارد تولید شد که اپراتورها را در موقعیتی قرار می‌دهد تا یک فرکانس بالادستی را تا محدوده 5 گیگاهرتز تا 684 مگاهرتز فعال کنند. واقعاً به آن نیاز داشت. این نشان دهنده یک جهش از یک ارتقای میداسپلیت شده (5GHz-85MHz) به یک ارتقای “High-Split” (5MHz-204MHz) است. Broadhurst گفت با هدف کاهش هزینه های نیروی کار، موج جدید تجهیزات 1.8 گیگاهرتزی از Technetix “هوشمند” هستند زیرا از اتوماسیون با کمک هوش مصنوعی و توانایی راه اندازی با تلفن هوشمند یا تبلت پشتیبانی می کنند.

او خاطرنشان می‌کند که فروش تجهیزات خارجی مرتبط با ارتقاء با تقسیم بالا در کارخانه HFC 1.2 گیگاهرتز در سال 2023 قابل قبول بود، اما انتظار می‌رود که سال 2024 “همه در حدود 1.8 گیگاهرتز” باشد، به ویژه در آمریکای شمالی.

 

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.