تلفن همراه

فناوری‌های پوشیدنی

April 3, 2024
10:24 چهارشنبه، 15ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163651

سامسونگ ماسک الکترونیکی برای تنفس هوای پاک اختراع کرده است

منبع: Zoomit

ماسک الکترونیکی جدید سامسونگ با استفاده از حسگرهای داخلی و فیلترهای تعبیه‌شده، هوای پاک را به ریه‌های شما می‌رساند.

این روزها ساخت و تولید سخت‌افزارها و پوشیدنی‌هایی که بتوانند زندگی ما را آسان‌تر کنند، افزایش چشمگیری یافته است. پیش‌از‌این شاهد ثبت کوله‌پشتی هوشمند مایکروسافت بودیم و اکنون سامسونگ یک قدم جلوتر رفته است. غول فناوری کره‌ای پتنت ماسک الکترونیکی جدیدی با تراشه‌های داخلی ثبت کرده است که به شما کمک می‌کند تا هوای پاک‌تری تنفس کنید.

براساس پتنت منتشرشده، ماسک الکترونیکی پوشیدنی سامسونگ را می‌توان ازطریق اپلیکیشن موبایل کنترل کرد. این اپلیکیشن اطلاعاتی درباره‌ی ماسک، ازجمله امتیاز فیلتر ثبت‌شده روی ماسک‌، شارژ باتری، سرعت چرخش فن، زمان استفاده از ماسک، میزان هوای پاک دریافتی و سایر اطلاعات مربوط به تنفس را نشان می‌دهد.

ماسک به فیلترهایی ازجمله MA-60 و MA-80 و MA-94 برای تصفیه‌ی هوایی که تنفس می‌کنید، مجهز می‌شود. برای دستیابی به این هدف، در لبه‌ی فیلترها حسگرهایی وجود دارند که به‌تدریج میزان آلودگی هوا را بررسی می‌کنند.

همچنین، یک فن برای این ماسک تعبیه شده است که به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر نفس بکشید. سپس، پردازنده براساس داده‌های حسگر به‌طور خودکار درباره‌ی تعیین فیلتر ماسک تصمیم می‌گیرد.

لبه‌های فیلتر الگوهایی از نقاط یا خطوط دارند که از یک تا چهار دسته‌بندی می‌شوند. این الگوها باتوجه‌به سطح فیلتر در رنگ‌های مختلفی مانند قرمز یا آبی نمایش داده می‌شوند. بنابراین، وقتی سیستم با استفاده از حسگرها این رنگ‌ها را تشخیص می‌دهد، می‌تواند رتبه‌ی فیلتر را براساس رنگ‌ها تعیین کند.

ماسک الکترونیکی سرعت فن را براساس داده‌ی حسگرها تنظیم می‌کند. اگر فیلتر بسیار کثیف باشد، فن سریع‌تر می‌چرخد ​​تا هوا را بهتر تصفیه کند و زمانی‌که خیلی آلوده نباشد، فن کندتر می‌چرخد ​​تا در انرژی باتری ماسک صرفه‌جویی شود.

به‌لطف سیستم‌های پیشرفته‌ی داخل ماسک، هنگام تنفس هوای تازه و تمیزی که از قبل فن داخل ماسک فیلتر کرده است، دریافت خواهید کرد. طراحی ماسک به‌صورتی است که می‌توانید از آن هنگام ورزش نیز استفاده کنید.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.