تلفن همراه

گوشی

April 3, 2024
10:34 چهارشنبه، 15ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163663

اپل از مجری معروف خواست که مقام دولت آمریکا را به برنامه‌اش دعوت نکند

منبع: Zoomit

جان استوارت می‌گوید که اپل از او خواسته است تا رئیس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا را به برنامه‌ی خود دعوت نکند.

در دنیای دیجیتال امروزی، شرکت‌های فناوری نقش عمده‌ای در تولید و توزیع محتوای رسانه‌ای ایفا می‌کنند؛ اما این نقش‌آفرینی گاهی اوقات ممکن است به قیمت کاهش آزادی بیان و محدودیت در نوآوری تمام شود.

یکی از موضوعاتی که اخیراً توجهات زیادی را به خود جلب کرده، ماجرای جان استوارت و اپل است. استوارت برنامه‌ای اختصاصی را روی پلتفرم اپل تی‌وی پلاس اجرا می‌کرد که در‌نهایت لغو شد.

استوارت حالا می‌گوید که اپل از او خواسته بود تا از دعوت لینا خان، رئیس کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC)، به برنامه‌اش خودداری کند. همچنین، اپل محدودیت‌هایی را در بخش‌هایی از برنامه‌اش اعمال کرد که به هوش مصنوعی و انتقاد از چین ارتباط داشت.

استوارت در یکی از قسمت‌های برنامه‌ی جدید خود اعلام کرد که به دعوت خان در پادکستش علاقه‌مند بوده است؛ اما اپل به‌صراحت از او خواسته است که این کار را نکند.

سال گذشته، گزارش‌هایی درباره‌ی تنش‌های میان اپل و استوارت درزمینه‌ی موضوعاتی که در برنامه پوشش می‌داد، منتشر شده بود. مدتی پس از انتشار گزارش‌ها، برنامه‌ی استوارت از اپل تی‌وی پلاس حذف شد.

استوارت که خواهان کنترل کامل خود بر انتخاب موضوع‌های برنامه‌اش بود، ترجیح داد به‌جای محدود‌شدن به‌دست اپل، از سرویس استریم اپل کناره‌گیری کند و به‌صورت مستقل روی یوتیوب به فعالیتش ادامه دهد.

استوارت در برنامه‌ی دیلی شو خود گفت: «آن‌ها به ما اجازه نمی‌دادند حتی آن کارهای احمقانه‌ای که در اولین قسمت‌ها با هوش مصنوعی انجام می‌دادیم، دوباره تکرار کنیم. واقعاً این حساسیت برای چیست؟ چرا آن‌ها این‌قدر می‌ترسند که در فضای عمومی این گفت‌وگوها انجام شود؟»

خان در پاسخ به او گفت: «فکر می‌کنم این همان خطری را نشان می‌دهد که زمانی اتفاق می‌افتد که قدرت تصمیم‌گیری گسترده را دراختیار تعداد کمی از شرکت‌ها می‌گذارید.»

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.