اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

خبر اول

April 5, 2024
10:50 جمعه، 17ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163728

مخابرات چین با رشد قوی دیجیتالی؛ درآمد خود را 10 درصد افزایش داد

ICTna.ir – چاینا تلکام به همتایانش یعنی چاینا موبایل و چاینا یونیکام در ارائه اعداد قوی تمام سال ملحق شده است و از افزایش 10 درصدی درآمد خالص به 30.4 میلیارد یوان چین (4.2 میلیارد دلار) خبر می دهد.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، کسب‌وکار دیجیتالی‌سازی صنعت آن بار دیگر پیشتاز شد و 18 درصد درآمد بالاتری معادل 138.9 میلیارد یوان (19.2 میلیارد دلار آمریکا) به دست آورد که بیشتر آن از واحد ابری که بیش از دو سوم رشد داشت، به دست آمد.

شماره 2 شرکت مخابراتی چین با رشد 6.7 درصدی درآمد، درآمد خدمات 6.9 درصد بالاتر و EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) رشد 5 درصدی را بر اساس استانداردهای صنعت ثبت کرد.

در بخش مخارج، صورتحساب سرمایه آن 98.8 میلیارد یوان (13.7 میلیارد دلار) بود که 6.8 درصد افزایش داشت، در حالی که هزینه های عملیاتی 6.3 درصد بیشتر بود، از جمله افزایش 9 درصدی هزینه های شبکه و افزایش 10 درصدی هزینه های نیروی کار. بخش بزرگی از هزینه پرسنل، عملا برای تسریع در هزینه تحقیق و توسعه است. سال گذشته این شرکت سرمایه گذاری تحقیقاتی را به 13.1 میلیارد یوان افزایش داد که 12 درصد نسبت به سال 2022 و تقریباً سه برابر بیشتر از سال 2020 بود.

 

تحقیق و توسعه اکنون 12 درصد از تعداد کارمندان را به خود اختصاص داده است

تعداد کارکنان تحقیق و توسعه در مدت مشابه دو و نیم برابر افزایش یافته است و تیم تحقیقاتی اکنون به 33هزار نفر یا نزدیک به 12 درصد از کل تعداد کارکنان رسیده است.

با این حال، کسب و کار اصلی موبایل هنوز نتایج ضعیفی ارائه می دهد. درآمد تلفن همراه علیرغم رشد 12 درصدی در کسب و کار ارزش افزوده، تنها 2.4 درصد افزایش یافت و پایگاه عظیم مشتری 408 میلیونی آن تنها 45.4 یوان (6.29 دلار) ARPU را به ارمغان آورد که 0.4 درصد برای سال افزایش یافته است.

تجارت باند پهن و خانه های هوشمند بهتر عمل کرد و به رشد درآمد 3.8 درصدی دست یافت و با بهبود ARPU با 2.8 درصد به 47.6 RMB (6.59 دلار) رسید.

رئیس Ke Ruiwen گفت که این شرکت اکنون بر روی فناوری های اصلی زیر تمرکز دارد: ابر، شبکه، هوش مصنوعی، امنیت و کوانتوم!

از جمله دستاوردهای فناوری خود در سال گذشته، این شرکت به استقرار 8.1 EFLOPS دیگر قدرت محاسباتی برای رساندن مجموع به 11.0 EFLOPPS و ادغام قابلیت‌های محاسبات ابری و کوانتومی خود اشاره می‌کند.

همچنین پلتفرم‌های محاسباتی هوشمند Yunxiao و Huiju خود را گسترش داد تا اطمینان حاصل کند که می‌توانند از برنامه‌های هوش مصنوعی و آموزش و استنتاج در مقیاس بزرگ پشتیبانی کنند.

این شرکت اعلام کرد که پرداخت سود سهام تمام سال خود را در سال جاری 19.0 درصد افزایش خواهد داد. شرکت مخابرات چین گفت: سود سهام اکنون بیش از 70 درصد سود خالص را تشکیل می دهد و طی سه سال آینده به تدریج به بالای 75 درصد افزایش می یابد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.