اپراتورها

اینترنت و شبکه

تلفن همراه

خبر اول

فیبرنوری

April 5, 2024
10:50 جمعه، 17ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163732

تجارت فیبر T-Mobile به سه بازار دیگر گسترش می‌یابد

ICTna.ir – کسب و کار مبتنی بر فیبرنوری اپراتور تی موبایل، T-Mobile Fiber، اکنون در سه بازار جدید خدمات ارائه می دهد: دو بازار در کلرادو و یکی در فلوریدا. این شرکت در حال گسترش دسترسی فیبر خود از طریق ارائه دهندگان فیبر «دسترسی باز» مانند Intrepid Networks و Tillman FiberCo است. با این توسعه، T-Mobile Fiber را در مجموع به 16 بازار در هشت ایالت ایالات متحده آمریکا می رساند.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، با این حال، تا کنون، T-Mobile به شرکای فیبر موجود خود برای سه بازار جدید پایبند است. در بازارهای کلرادو لوئیزویل/لافایت و وست مینستر/فدرال هایتس، T-Mobile گفته که اتصالات با برند T-Mobile Fiber را از طریق اپراتور شبکه فیبر Intrepid Networks ارائه خواهد کرد. T-Mobile ابتدا کار خود را با Intrepid – با حمایت غول سرمایه گذاری جهانی Brookfield Infrastructure Partners – در کلرادو آغاز کرد.

Intrepid در حال ایجاد اتصالات فیبر در مجموع ده بازار در کلرادو و مینه سوتا است. تا کنون، T-Mobile از همه آنها به جز یکی (مینتونکا، مینه سوتا) استفاده کرده است و در منطقه Suncoast فلوریدا، T-Mobile گفت که با Tillman FiberCo همکاری خواهد کرد. منطقه Suncoast شامل شهرهایی مانند تامپا، سنت پترزبورگ و کلیرواتر است. T-Mobile سال گذشته کار خود را با تیلمن در شهرستان پینلاس، فلوریدا آغاز کرد.

Tillman FiberCo هیچ بازاری را در وب‌سایت خود فهرست نکرده است، اما مجوز فعالیت به عنوان ارائه‌دهنده مخابرات در آریزونا، کلرادو، فلوریدا، نوادا و تگزاس را دریافت کرده است. این شرکت 500 میلیون دلار از Northleaf Capital Partners حمایت دریافت کرده است. این بخشی از تیلمن گلوبال هلدینگ است که توسط سانجیو آهوجا کهنه کار صنعت مخابرات تاسیس شده است.

مانند سایر شرکای فیبر T-Mobile از جمله شبکه های SiFi، هر دو Tillman و Intrepid مدل «دسترسی باز» را پیشنهاد می کنند که به موجب آن شبکه را اداره می کنند اما از طریق فروش عمده فروشی به شرکت های دیگر که به کاربران نهایی خدمات می دهند، درآمد کسب می کنند.

مقامات T-Mobile از ارائه جزئیات بیشتر در مورد جاه طلبی های فیبر شرکت، از جمله توافقات مالی اپراتور با شرکای شبکه فیبر خود، خودداری کردند.

 

زمینه و جزئیات

در وب‌سایت T-Mobile Fiber ، این اپراتور سه سطح خدمات فیبر را ارائه می‌کند که از اتصالات 500 مگابیت بر ثانیه با قیمت 55 دلار در ماه شروع می‌شود و تا 2 گیگابیت بر ثانیه خدمات را با قیمت 110 دلار در ماه، در کنار روتر Wi-Fi 6 ارائه می‌کند. با این حال، به نظر نمی رسد که T-Mobile Fiber هیچ تخفیف یا بسته ای ارائه دهد که خدمات فیبر خود را با پیشنهادات تلفن همراه خود در سراسر کشور ترکیب کند.

گسترش ردپای فیبر T-Mobile در زمان مهمی رخ می دهد. به گزارش نشریه آلمانی Handelsblatt، این اپراتور در حال مذاکره برای سرمایه گذاری تا یک میلیارد دلار در یک سرمایه گذاری مشترک با اپراتور منطقه ای شبکه فیبر آمریکا یعنی Lumos Networks است.

با این حال، Lumos خود را به عنوان یک اپراتور فیبر دسترسی مستقل تبلیغ نمی کند. در عوض، این شرکت – با حمایت شرکت سرمایه‌گذاری سوئدی EQT – خدمات فیبر با برند Lumos را به حدود 250هزار خانه و کسب‌وکار در سراسر کارولینای شمالی، ویرجینیا و کارولینای جنوبی ارائه می‌کند. این شرکت امیدوار است در پنج سال آینده این میزان را به یک میلیون خانه افزایش دهد.

صرف نظر از این، مدیران T-Mobile علاقه خود را به فیبر آغاز کرده اند. مایک کاتز، رئیس بازاریابی، استراتژی و محصولات T-Mobile، در رویداد سرمایه‌گذار اخیر شرکتش، در پاسخ به سوالی در مورد تلاش‌های فیبر T-Mobile گفت: «ما واقعاً از نحوه پیش‌روی شرکایمان در حوزه فیبر خوشحالیم. او شرکایش را به‌عنوان راهی برای T-Mobile برای بازی در صنعت فیبر توصیف کرد.

کاتز افزود: “اگر ما کاری را در فیبر انجام دادیم، آن را در ساختاری با سرمایه کمتر، احتمالاً در مشارکت با شخص دیگری انجام می‌دادیم. اما من می‌توانم بگویم، این احتمال بیشتر و بیشتر می‌شود که ما در آنجا کاری انجام دهیم.” .

همانطور که T-Mobile ردپای فیبر خود را گسترش می دهد، دسترسی به سرویس دسترسی بی سیم ثابت (FWA) خود را نیز افزایش می دهد. آفر FWA تی موبایل – با نام T-Mobile Home Internet – از شبکه تلفن همراه 5G اپراتور برای ارسال بی سیم سیگنال اینترنت ثابت به خانه یا دفاتر مشتریان استفاده می کند.

همانطور که توسط The Mobile Report اشاره شده است ، T-Mobile اخیراً شروع به فروش یک سرویس پشتیبان اینترنتی به کاربران تجاری با قیمت 15 دلار در ماه کرده است.

T-Mobile در تعقیب کاربران تجاری با سرویس FWA خود تنها نیست. AT&T این هفته اعلام کرد که سرویس جدید Internet Air FWA خود در سراسر کشور برای مشتریان تجاری در دسترس است.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.