اپلیکیشن

رسانه‌های اجتماعی

April 5, 2024
10:35 جمعه، 17ام فروردینماه 1403
کد خبر: 163751

گوگل پادکست تعطیل شد؛ یک اپلیکیشن دیگر به گورستان برنامه‌های گوگل پیوست

اپلیکیشن «گوگل پادکست» پس از ماه‌ها اغما، سرانجام به گورستان برنامه‌های گوگل پیوست.

به گزارش ایسنا، گوگل پاییز گذشته، اعلام کرده بود اپلیکیشن «گوگل پادکست» را در سال ۲۰۲۴ تعطیل کرده و «یوتیوب موزیک» را به خانه جدید پادکست‌ها تبدیل می‌کند.

اپلیکیشن پادکست، جدیدترین محصولی است که چرخه گوگل را طی می‌کند. این شرکت همیشه یک سرویس جدید را با زبانی پرطمطراق و این که چطور با ماموریت این شرکت در سازماندهی و در دسترس قرار دادن اطلاعات جهان مطابقت دارد، معرفی می‌کند، سپس به سرعت چند ویژگی جدید را به آن اضافه کرده و ظاهرا بلافاصله آن را فراموش می‌کند و در نهایت، رقیبی در یک بخش دیگر شرکت راه اندازی می‌کند و بی ارزش کردن آن و توجه به رقیب جدید را شروع می‌کند. سپس، سرانجام آن اپلیکیشن را برای همیشه تعطیل می‌کند. قبرستان گوگل مملو از اپلیکیشن‌هایی نظیر ریدر، دوئو، اینباکس، الو، والت و اپلیکیشن‌های بی‌شمار دیگری است که فرآیند چرخه گوگل را طی کرده‌اند.

بر اساس گزارش ورج، گوگل می‌گوید تنها به شرایط بازار پاسخ می‌دهد و یوتیوب، مکان بسیار محبوب‌تری برای یافتن پادکست‌ها نسبت به «گوگل پادکست» است. مطمئنا شواهدی از اثبات این ادعا وجود دارد. گوگل در اطلاعیه تعطیلی خود در سپتامبر، به آماری از شرکت تحقیقاتی ادیسون استناد کرد که بر اساس آن، حدود ۲۳ درصد از شنوندگان پادکست در آمریکا، می‌گویند یوتیوب، پلتفرم اصلی آنها برای گوش کردن به پادکست است در حالی که این رقم برای «گوگل پادکست»، چهار درصد است.

گوگل برای افزایش قدرت رقابت «یوتیوب موزیک» با اسپاتیفای، اپل موزیک و آمازون موزیک، به تدریج کاربران را از محصولات قدیمی به این سرویس هدایت می‌کند. «یوتیوب موزیک» در سال ۲۰۲۰، استراتژی انتقال مشابهی را عرضه کرد تا شنوندگان موسیقی را از «گوگل پلی موزیک» پیش از تعطیلی آن در همان سال، منتقل کند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.